S shikadione skrev:
Oavsett vem som har rätt är skadorna med stor sannolikhet alltför omfattande för att trädet ska överleva i mer än ett par år. Om trädet inte har kräfta eller någon annan svampsjukdom än så kommer det att dyka upp eftersom sporerna har så många ytor att fästa på. Eftersom trädet också ger sparsamt med frukt så är det i mina ögon lika bra (om ts vill ha äpplen dvs) att ta bort det helt och ersätta det med något annat.
Ts köpte och flyttade in denna våren. Du tycker inte du tar lite förhastade slutsatser med den vetskapen? . Jag kan själv se på mina äppelträd denna säsongen att dom inte ger i närheten av förra årets skörd. Men inte får dom smaka kedjesågen för det .. (köpta 2011-)
 
Tack för alla svar! Mycket hjälpsamt! Jo vi flyttade in i våras så jag har inte riktigt koll på trädet ännu. Jag kommer nog ge det nån säsong till för att se om det kan repa sig med lite omvårdnad, beskärning och gödsel. Kanske är det så illa så att man borde ta bort det men om det finns en liten chans att klara trädet så testar jag gärna. Hade känt lite tråkigt att bli av med äppelträdet direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.