Köp en lampa till och fäst dem till varandra. Sedan kör du båda på halv effekt.
 
ullberg
Det verkar i alla fall vara "by design":

Lupine skrev:
Our Piko is not a flashlight. The housing may heat up; so make sure that you always keep the light at a safe distance to any combustible or flammable materials. Could cause fire or death!
However, quiescent operation (without cooling the light housing via airflow or the like) is possibleat any time and will not damage the product. Important! When the light is being used in a stationary state, the light will be dimmed after a fewminutes to reduce the light's temperature. Continuous operation at 13 watts is only possible with airflowing over the housing!

Blev sugen att köpa en själv, fast kanske först när Bo löst kylfrågan (jag cyklar alldeles för sällan...)

/U
 
ullberg
Det är väl ett aluminiumhus på lampan? och sannolikt är väl det väl fäst i chip:en (det är väl för att få en heatsink som man gjort den i alu), så min gissning är att det funkar rätt bra att kyla indirekt genom huset. Dock får du väl räkna med att ju fler sådana prylar du sätter på, desto mer kommer din omgivning tro att det är en främmande art som är på besök...

Eftersom Lupine säger att det är utan luftflöde som problemet uppstår kanske det räcker med en fläkt.
 
Inomhus blir den ca 60 grader varm på ytan. Utomhus har jag inte mätt, men den blir inte lika brännhet, 50 grader kanske. LED tycker väl inte om så mycket högre temperaturer, så man kan kanske förmoda att den inre värmeavledningen är hygglig. Det stöds även av att den utomhus bara behöver vara avstängd i 30 sekunder för att den sedan ska gå med full effekt igen. Det skulle alltså löna sig att kyla av ytan lite mer. Får väl ta o prova. Att jag ser ut som ett UFO skiter jag i, rådjuren också :rolleyes:
 
du får springa snabbare så att det blir bättre drag över lampan ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Det går inte att hänga på en sten som du haft i frysen 😄😄

Funkar det med whiskey så 😉
 
Hmm, vätskekylning..kanske går att ordna något med en kall öl confused0006.gif
 
Det finns ryggsäckar med inbyggd vattenbehållare och sugslang för att kunna dricka när som helst. Skaffa en sådan och låt vätskan passera ett kylelement på lampan. När ljuset börjar avta är det dags att dricka. För kylningens skull har det nog ingen betydelse om det är öl eller vatten i påsen. Om det är öl så gäller det att man dricker tillräckligt fort och ofta. Annars får man dricka varm öl.
 
Det du behöver är en enduro, Yamaha wr450f rekommenderas.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Stefan o Anna skrev:
Det du behöver är en enduro, Yamaha wr450f rekommenderas.
En sån kostar ju mindre än lampan...
Den var inte billig såg jag... Tyckte min petzl var dyr och den gick på 700kr.
 
Nu fick jag en infallsvinkel jag inte tänkt på, motordrivet...det måste vara klart mindre jobbigt och farligt än att springa. Dessutom får jag plats med Lupine's värsting 4500 lumen på styret (y). Men det känns som om jag missar någon aspekt med att lufsa..
 
Bo.Siltberg skrev:
Men det känns som om jag missar någon aspekt med att lufsa..
Träningsvärk?
 
Om du går som en höna och rör huvudet hastigt fram och åter i takt med stegen får du mer luftrörelse runt lampan.
 
M
Avemo skrev:
Om du går som en höna och rör huvudet hastigt fram och åter i takt med stegen får du mer luftrörelse runt lampan.
:wow: där har vi det!
 
Bo.Siltberg skrev:
Nu fick jag en infallsvinkel jag inte tänkt på, motordrivet...det måste vara klart mindre jobbigt och farligt än att springa. Dessutom får jag plats med Lupine's värsting 4500 lumen på styret (y). Men det känns som om jag missar någon aspekt med att lufsa..
Det är nog både farligare och jobbigare att köra enduro ... men lampan kommer att få kylning ialf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.