J JSten skrev:
Förvisso inte mig du citerade, men jag kan ju berätta vad vi fick för vårt när vi sålde det. Vi sålde vårt Verisure larm förra sommaren (2019). Larmet var av den förra generationen. Fick in totalt 4300kr för de tretton delar vi sålde. I grova drag fick vi följande för våra delar:
* ca 450kr per brandvarnare
* ca 300kr per kamera
* ca 300kr per magnetsensor
* ca 350kr per manöverpanel
* ca 500kr per siren/värmedetektor
* ca 200kr per smartplug
* 12kr för huvudenheten.
Sålde allt på Tradera, priserna ovan är exklusive frakt, så fick ju in en hel del mer pengar på kontot men de försvann ut i andra änden för att betala frakten. Sen tillkommer även traderas avgift, vilket jag vill minnas är 10%, så säg ca 4000 i slutändan!
Hej! Vårt larmavtal går ut den 22 dec. Men inte fått någon info. Hur gör man praktiskt för att att plocka ner prylarna efter att avtalet gått ut? Hittar nu ingenstans jag kan avaktivera några komponenter mer än smartpluggar...
 
@kysan vad menar du går ut? Har ni sagt upp det? Annars förnyas det väl automatiskt.

Jag tror du får be Verisure att lägga centralen i serviceläge för att kunna plocka ner det, enklast är att ringa dem.
 
logga in på hemsidan, appen kan du inte göra mycket i
 
13th Marine 13th Marine skrev:
@kysan vad menar du går ut? Har ni sagt upp det? Annars förnyas det väl automatiskt.

Jag tror du får be Verisure att lägga centralen i serviceläge för att kunna plocka ner det, enklast är att ringa dem.
Japp är helt uppsagt och abonnemanget mot central avslutas den 22/12. Larmet är äldre än 5 år och får behållas.
 
Tokslut Tokslut skrev:
logga in på hemsidan, appen kan du inte göra mycket i
Så jag kan fortfarande logga in på web och så har komponenterna flyttats från "Övervakas av larmcentral" till "övervakade av dig" och jag kan avinstallera det jag inte vill ha kvar?
 
kysan kysan skrev:
Så jag kan fortfarande logga in på web och så har komponenterna flyttats från "Övervakas av larmcentral" till "övervakade av dig" och jag kan avinstallera det jag inte vill ha kvar?
Yes, du kan fortfarande logga in och hantera ditt system förutsatt att du har sekundär internetuppkoppling (vi ethernet) så att larmet har kontakt (de tar ju simkortet). I mitt fall klantade serviceteknikern som avaktiverade mitt larm till det lite så alla mina enheter försvann under mitt system på hemsidan. Men ett samtal till supporten så låste de upp enheterna så att jag kunde registrera dem på nytt på deras hemsida.
 
J JSten skrev:
Yes, du kan fortfarande logga in och hantera ditt system förutsatt att du har sekundär internetuppkoppling (vi ethernet) så att larmet har kontakt (de tar ju simkortet). I mitt fall klantade serviceteknikern som avaktiverade mitt larm till det lite så alla mina enheter försvann under mitt system på hemsidan. Men ett samtal till supporten så låste de upp enheterna så att jag kunde registrera dem på nytt på deras hemsida.
Tack. Blockade deras lokala nummer då jag tröttnade på säljsamtal efter jag sagt upp så har inte haft någon kontakt angående borttagning av sim-kort.
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
kysan kysan skrev:
Tack. Blockade deras lokala nummer då jag tröttnade på säljsamtal efter jag sagt upp så har inte haft någon kontakt angående borttagning av sim-kort.
Nuförtiden inaktiverar de bara simkorten vad jag förstår, det gjorde de här på vårt från 2001.
Det de däremot vill göra är att ta ner larmdekalerna.
Hos oss kom de redan dagen efter och fixade det, få falsklarmande deckare bytta var de dock komplett ointresserade av.
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
kysan kysan skrev:
Hej! Vårt larmavtal går ut den 22 dec. Men inte fått någon info. Hur gör man praktiskt för att att plocka ner prylarna efter att avtalet gått ut? Hittar nu ingenstans jag kan avaktivera några komponenter mer än smartpluggar...
Rekommenderar att du läser villkorstexten, där finns godbitar som:
"Du ska även vara behjälplig med att avtala om tid efter avtalets upphörande då du kan vara tillgänglig och ge oss tillträde för ett avslutningsbesök där vi genomför kontroll och hämtar specialprodukter ingående i tjänsten, dekaler samt SIM-kort. Detta avslutningsbesök sker kostnadsfritt vid avtalad tid. Om du inte avtalar om tid eller lämnar oss tillträde för avslutningsbesök äger vi rätt att ansöka om handräckning för kontroll samt återtagande av våra produkter, specialprodukter, SIM-kort, skyltar och dekaler på din bekostnad. Vidare äger vi rätt att debitera dig med en återtagandeavgift om 7000 kronor"
och
"Du ansvarar för att du och samtliga användare av larmtjänsten inte uppträder aggressivt eller otrevligt i bemötande gentemot vår egna och/eller anlitade personal"
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Dom får komma när dom vill.
 
Jag försökte aktivera larmet efter uppsägning. Men det var ju såklart låst. Ringde supporten och då ville de ha 350kr för att låsa upp mina grejer. Som jag haft i 7 år... vidrigt girigt företag Verisure
 
  • Ledsen
JSten
  • Laddar…
F frawer skrev:
Jag försökte aktivera larmet efter uppsägning. Men det var ju såklart låst. Ringde supporten och då ville de ha 350kr för att låsa upp mina grejer. Som jag haft i 7 år... vidrigt girigt företag Verisure
Hej frawer,

Jag har också ett 7 år gammalt larm som jag försökt få igång utan abonnemang och ringde supporten idag och de fixade igång det på ca 5 minuter utan att ta någon ersättning. Efter det behövde jag bara göra lite enklare inställningar på mina sidor så fungerade det efter det. Så kanske kan vara värt att ringa supporten igen?

Mvh,
Robert
 
  • Gilla
frawer
  • Laddar…
Så blev det; Ringde Verisure, var inte intresserade, skickade mig till lokal firma, för typ halva södra sverige.,
Dom skulle kommit i tisdags, ingen kom "CORONA", Alla sjuka, fick behålla märken osv, lovade att nollställs larmet via internet. Plockade själv ner delarna idag och la ut allt på Tradera...
 
E ei0anro skrev:
Hej frawer,

Jag har också ett 7 år gammalt larm som jag försökt få igång utan abonnemang och ringde supporten idag och de fixade igång det på ca 5 minuter utan att ta någon ersättning. Efter det behövde jag bara göra lite enklare inställningar på mina sidor så fungerade det efter det. Så kanske kan vara värt att ringa supporten igen?

Mvh,
Robert
Sa upp mitt idag som jag haft i ca 8 år. De skulle ha 1500 för låta mig använda appen och mina sidor. Min box är kopplat via ethernet.
Vi får se efter uppsägningstiden om de driver detta. Se att andra här uppe fårr uppgift om 350 kr alt ingenting alls!! Mycket märkligt att det är så olika bud.
Har försökt få svar av Verisure här vad som gäller generellt i en fb-tråd med dem. Ngn annan som har erfarenheter om kostnad?
 
  • Wow
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.