Eller montera två extra lager gips på väggen.
 
  • Gilla
Fox Lane och 1 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Eller montera två extra lager gips på väggen.
Har jag också tänkt på, men det blir ju fel längre bort på väggen där gipset plötsligt sticker utanför en massa. Väggen och lecablocken följer tyvärr inte varandra hela väggen. Kanten blir mindre och mindre för att efter 7-8 meter vara jäms med varandra.
 
  • Wow
Fox Lane
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Det finns ju vinkelslipar som är gjorda för svåra utrymmen som med en klinga för leca i princip skulle göra att du kan kapa längs väggen. En inspiration from Metabo nedan.
[bild]
Och egentligen för att nämna det men absolut inte rekommendera det så finns ju extrema varianter av tryckluftsdrivna vinkelslipar med en lång axel som man givetvis kan montera en diamantklinga men risken att hamna i följande tråd kan vara avsevärd på [länk]
Men det är ju exakt en sån vinkelslip/kap jag letar efter men inte hittat på Bauhaus, K-rauta med flera. Det vill säga med en kapskiva som kan läggas dikt an mot yta utan att centrumbult och låsmekanism bygger ut.
 
Du får köra med en sån här skiva, men räkna med att det blir lite smutsigt...

Gul och silverfärgad diamantskiva för slipning eller sågning som kan orsaka damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
useless useless skrev:
Du får köra med en sån här skiva, men räkna med att det blir lite smutsigt...

[bild]
Japp, det var en sån diamantrondell jag började använda, men det blir äckligt dammigt och skitigt samt svårt att få det jämnt. Så jag vill undvika den, annars måste jag tömma hela garaget.
 
useless useless skrev:
lite smutsigt...
Årets underdrift.
 
  • Gilla
KjellTimell och 2 till
  • Laddar…
C ChrisCornell skrev:
Japp, det var en sån diamantrondell jag började använda, men det blir äckligt dammigt och skitigt samt svårt att få det jämnt. Så jag vill undvika den, annars måste jag tömma hela garaget.
Tror du är tillbaka på yxa alt platt järn på borrhammare om du inte ska få damm överallt. Vattenkylt är uteslutet om du inte ska få trycka in fukt i väggen/syllen. Allt som roterar kommer kräva tömning av garage eller inneslutning.
 
M myrstack skrev:
Tror du är tillbaka på yxa alt platt järn på borrhammare om du inte ska få damm överallt. Vattenkylt är uteslutet om du inte ska få trycka in fukt i väggen/syllen. Allt som roterar kommer kräva tömning av garage eller inneslutning.
Min förhoppning är nån typ av kapskiva som gör "rena snitt" så jag slipper värsta dammet :)
 
Jag tror att det är både snabbast, enklast och billigast att sala på väggen så den blir tjockare och täcker lecan
 
F fribygg skrev:
Jag tror att det är både snabbast, enklast och billigast att sala på väggen så den blir tjockare och täcker lecan
Sala?
 
C ChrisCornell skrev:
Sala?
Bygg på väggen(sala) , med tunn läkt/remsa av osb och en ny gipsskiva(eller dubbla skivor) så den nya ytan täcker lecasockeln.
 
F fribygg skrev:
Bygg på väggen(sala) , med tunn läkt/remsa av osb och en ny gipsskiva(eller dubbla skivor) så den nya ytan täcker lecasockeln.
Aha!
Tanken har slagit mig, men vägg och lecablock är inte raka gentemot varandra hela vägen, tyvärr. Också lite rörigt med alla doshål och uttag på vägen, även om det går att fixa.

Närmast tillhands ligger nu det köra med försänkt kapskiva trots att jag inte kommer helt dikt av mot väggen.
 
C ChrisCornell skrev:
men vägg och lecablock är inte raka gentemot varandra hela vägen
Det är därför jag föreslår att sala på väggen istället för att bara slå på dubbla skivor vilket sannolikt är allra snabbast.
 
F fribygg skrev:
Det är därför jag föreslår att sala på väggen istället för att bara slå på dubbla skivor vilket sannolikt är allra snabbast.
Ah, du tänker så. Fan det var inte dumt. Tack(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.