J Jeppson skrev:
Intressant att många är så rädda för förändringar 😮
Det verkar det ju inte vara. De flesta verkar vara överrens om att avskaffa sommartiden.
 
F frause skrev:
Det verkar det ju inte vara. De flesta verkar vara överrens om att avskaffa sommartiden.
Jo, men det vill dom bara för att dom inte tycker om förändringar mellan sommar- och vintertid. Så jag tycker att man kan säga att alla är rädda för förändringar.
 
F frause skrev:
Det verkar det ju inte vara. De flesta verkar vara överrens om att avskaffa sommartiden.
Sommartid vann omröstningen...
 
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sommartid vann omröstningen...
Det har flera gånger hänvisats till opinion, omröstningar, undersökningar etc. men utan källor till dessa ser det ut som.

Vore bra om ni kan ange sådana så vi som inte känner till dem vet vad ni pratar om.
 
  • Gilla
Dahlberg68
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Det har flera gånger hänvisats till opinion, omröstningar, undersökningar etc. men jag verkar ha missat källor till dessa påståenden.

Vore bra om ni kan ange sådana så vi som inte känner till dem vet vad ni pratar om.
det var någon som posta till sommartidens fördel. Men låter ju troligt då det är den motionen som ligger ute.
Förnuftet i majoritet för en gångs skull. Ovanligt.,
 
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
det var någon som posta till sommartidens fördel. Men låter ju troligt då det är den motionen som ligger ute.
Förnuftet i majoritet för en gångs skull. Ovanligt.,
Ok, men har du någon länk?
 
R RoAd skrev:
Ok, men har du någon länk?
Fråga de som lade siffrorna
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Dålig trådstart av TS.
Vintertid vs Sommartid är ett hyffsat uttjatat ämne.
Detta kan googlas och behöver inte debatteras.....

/W
Jamen dåså, då lägger vi ner hela forumet, allt går ändå att googla....
 
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
F frause skrev:
Det verkar det ju inte vara. De flesta verkar vara överrens om att avskaffa sommartiden.
Eller som opinionen vill, att göra den permanent
 
S Skopan skrev:
Jo, men det vill dom bara för att dom inte tycker om förändringar mellan sommar- och vintertid. Så jag tycker att man kan säga att alla är rädda för förändringar.
Jaha, du tänker så.

Jag tycker inte heller om sommartidsomställningen och tycker det är lite onödigt krångligt, men rädd för förändringar vet jag inte om jag skulle kalla just den känslan. Jag tänker att det uttrycket allmänt mer brukar användas om mer permanenta förändringar med mer okänt utfall och påverkan.

Jag vet ju hur det fungerar med sommartid. Vad jag inte vet är hur det skulle vara utan då jag inte är tillräckligt gammal för att ha upplevt det. Det kan ju vara lite läskigt.
 
J Jeppson skrev:
Eller som opinionen vill, att göra den permanent
Vad menar du? Om man gör sommartiden permanent är det ju inte sommartid utan bara tid?
 
  • Gilla
Skopan och 1 till
  • Laddar…
R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fråga de som lade siffrorna
Så din källa är vad en annan medlem skrev i tråden? Starkt :)

P paralun skrev:
Jag har postat den två gånger i tråden
[länk]

Nu försvann då chansen när Sverige var ordförandeland för EU första halvåret i år (bland allt annat elände).
Spanien är ordförande nu och det är snarare ännu mer elände just nu.
Men det där är ju bara en motion som blev avslagen. Den nämner i.o.f.s. någon internetundersökning från 2014, men det känns inte som en helt stabil källa för att påstå att majoriteten är för permanent sommartid. Är detta allt ni grundar det uttalandet på?
 
Nissens
P Prodigys skrev:
Men du inser väl själv att det är en väldig skillnad på ett genomsnitt på 12 minuter eller om det blir som du med flera önskar, en timme och 12 minuter.
Det var ju bara ett exempel. Diffen mellan Strömstad och Haparanda är 52 minuter. Så det blir nästan en halvtimme fel på båda platserna. Det kan inte vara lätt att bo där… 😂
 
Nissens
R RoAd skrev:
Det har flera gånger hänvisats till opinion, omröstningar, undersökningar etc. men utan källor till dessa ser det ut som.

Vore bra om ni kan ange sådana så vi som inte känner till dem vet vad ni pratar om.
Du kan ju prova att läsa tråden. Jag har lagt ut citat, länk och även bild till en källa.

Kolla #366
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.