Och Klaravik tar bra betalt i arvode , både från säljare och köpare , sista kallas inropsavgift. Dom ska ta in dubbla inkomster. Har sett att andra auktionister gör lika. Även på bonnauktioner har dom börjat med s.k. slagavgift med 10 kr och det för en pryl som oavsett, kostar 10 kr på bud. Förr kunde man ropa in en låda med diverse i för en 50 lapp, men nu blir det många utrop från en sådan låda. Betänk 10 kr för varje slag och det är 20 prylar i lådan, som kostade 50 med allt i. Anser att det är en form av ocker och går inte på sådana auktioner
 
  • Gilla
Hantverkardotter och 1 till
  • Laddar…
R
J jonaserik skrev:
Och Klaravik tar bra betalt i arvode , både från säljare och köpare , sista kallas inropsavgift. Dom ska ta in dubbla inkomster. Har sett att andra auktionister gör lika. Även på bonnauktioner har dom börjat med s.k. slagavgift med 10 kr och det för en pryl som oavsett, kostar 10 kr på bud. Förr kunde man ropa in en låda med diverse i för en 50 lapp, men nu blir det många utrop från en sådan låda. Betänk 10 kr för varje slag och det är 20 prylar i lådan, som kostade 50 med allt i. Anser att det är en form av ocker och går inte på sådana auktioner
Det är fritt att sälja och handla, har bara bra erfarenheter av att sälja med Klaravik…
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Mycket av det där är ju sånt man behöver som husägare om man pysslar lite själv. Är ni säkra på att nya ägarna inte vill köpa det för några tusenlappar?
 
  • Gilla
Hantverkardotter
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det är fritt att sälja och handla, har bara bra erfarenheter av att sälja med Klaravik…
Javisst var och en gör som dom vill, men i vår värld är inget gratis, förutom luften vi andas än så länge. Nu vet jag inte vad du sålt och behöver inte veta heller. Men det finns nog en %- sats som dom ska ha, vet inte om det rakt över eller olika på olika objekt. vill du tala om % som ska ha, det finns inget krav på det från din sida.
 
  • Gilla
Hantverkardotter
  • Laddar…
Vill inte förringa vad jag gissar varit din fars verktyg men ur ett rent ekonomiskt perspektiv så tror jag du ska vara glad om du får max 10.000 för detta.
 
  • Gilla
Hantverkardotter
  • Laddar…
R
J jonaserik skrev:
Javisst var och en gör som dom vill, men i vår värld är inget gratis, förutom luften vi andas än så länge. Nu vet jag inte vad du sålt och behöver inte veta heller. Men det finns nog en %- sats som dom ska ha, vet inte om det rakt över eller olika på olika objekt. vill du tala om % som ska ha, det finns inget krav på det från din sida.
Ja det är väl klart att dom tar betalt, av säljare så är det en trappa med provision lågt pris större procent högt pris lägre procent.
Men dessa är individuella och förhandlingsbara beroende på hur mycket du säljer för osv…
 
  • Gilla
Hantverkardotter
  • Laddar…
Lite så. :(
Det dyraste skulle jag gissa var sortimentskåpet sist i filmen om du hittar rätt hipster som vill inreda..
 
  • Gilla
Hantverkardotter
  • Laddar…
Tack alla för era svar. Ska kolla en runda till med de nya ägarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.