Microkatten
I Skåne har t.ex. företagen i BEVIS byggnadsvårds-kompetens.

Hur har det gått @Skånepåg har det blivit några nya och/eller restaurerade väggar, eller är det som det brukar vara (för mig) att det tar några år innan man kommer till skott? 😃
 
  • Gilla
ChrisitanL
  • Laddar…
Tack! Har pratat med några andra också men alltid bra att bolla lite
 
C ChrisitanL skrev:
Vem anlitade du för detta? Tar tacksam mot tips. Har en lada med garage och förråd som jag skulle vilja rädda
Som Microkatten skrev, var det hantverkare från BEVIS jag hade för att få konsultation. Själva jobbet avser jag göra själv.
 
  • Gilla
ChrisitanL
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
I Skåne har t.ex. företagen i BEVIS byggnadsvårds-kompetens.

Hur har det gått @Skånepåg har det blivit några nya och/eller restaurerade väggar, eller är det som det brukar vara (för mig) att det tar några år innan man kommer till skott? 😃
Det har ännu inte kommit så långt som till väggar ännu (precis som det är för dig tydligen, att tiden inte räcker till).

Det som har hänt under sommaren och hösten är att jag bytt ut underarmarna på takstolarna och höjt upp dem 4 dm. De gamla underarmarna/bjälkarna som tidigare låg på korsvirkesväggens hammarband var ändå "för nya" raksågade bjälkar. Jag ville ha äldre utseende på dom samt behövde höja dom för att inte slå i huvudet och så de kommer ligga på den nya lecaväggens hammarband. Jag bytte även hanbandet.
 
  • Inomhus takkonstruktion med träbjälkar, isolering synlig, blandning av färdigställda och ofärdiga träytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätak med synliga balkar, hårdvara, öppning som släpper in dagsljus, otydlig inomhusmiljö, ovårdat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träkonstruktion, metallförstärkning, spindelnät, oisolerad, skruvar, enkel byggteknik, ladutak, obeboelig struktur, under renovering eller föråldrad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Konstruktionsscenario: trä, isolering, verktyg, såg, arbetsmiljö med stag och brädor, renoveringsprojekt under arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en träkonstruktion, grov putsad vägg, fönster, takbjälkar, rörigt, renoveringsprojekt under arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.