R Rollek87 skrev:
Hur gick det? Har samma bekymmer, min sticker upp ca 35mm

Hej, jo, jag fick det att funka men detta efter en del modifikationer. Frågan är hur jag gjorde..? Det var ett tag sen.

Som jag minns det så tog jag bort muffen från den gamla anslutningen till toaletten medelst avbitartång och våld samt lite vård av ytan. Den muff som kom med till den jag köpt hade bredare läppar men var avtagningsbar, så tog loss den och satte den som ersättare för den jag demolerade. Efter det håller röret tätt och toalettstolen står fint på plats.
 
J Jenseo skrev:
Hej, jo, jag fick det att funka men detta efter en del modifikationer. Frågan är hur jag gjorde..? Det var ett tag sen.

Som jag minns det så tog jag bort muffen från den gamla anslutningen till toaletten medelst avbitartång och våld samt lite vård av ytan. Den muff som kom med till den jag köpt hade bredare läppar men var avtagningsbar, så tog loss den och satte den som ersättare för den jag demolerade. Efter det håller röret tätt och toalettstolen står fint på plats.
Tack för svar :) synd jag slängde den gamla då. Får klura lite till, svårt å hitta någon vettigt standardlösning
 
Claes Sörmland
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag köpte bara en vanlig WC-manschett för gjutjärnsrör:

[länk]

Rengjorde gjutjärnsmuffen notoriskt på utsidan med sandpapper. Det var mycket guck, betong och rost på den. Tog säkert 15 min.
Satte en sån oxå men röret blir lite lågt, skulle fått upp avloppet ca 3cm tror ja
 
  • Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
R Rollek87 skrev:
Satte en sån oxå men röret blir lite lågt, skulle fått upp avloppet ca 3cm tror ja
Lösningen hos grannen var att en stump 110 mm rör (eller om det var en WC-anslutning i plast?) var limmad med silikon i gjutjärnsmuffen. Jag skulle limma med Tec7 istället för silikon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.