Biljardbord.
 
  • Gilla
Magnus E K och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
D decub skrev:
Hur skulle ni inreda detta vardagsrum?
Vad har du för behov?
Soffgrupp, TV, matbord för 20 personer, bibliotek med vilfåtöljer eller vad?
 
Vilken vägg ska du ha björnskinnet på?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Soffa och tv är behovet jag har i vardagsrummet.
 
S Småbrukaren skrev:
Vilken vägg ska du ha björnskinnet på?
Björnskinnet blir nertill i gillestugan vid kaminen.
Intill på väggen är diverse jaktförbjudna reliker.
Så som på bilden går bort, blir alldeles för långt till tvn.
 
  • Planritning över entréplan med handskrivna markeringar för soffa och TV.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
boschkenta
Du behöver inte ha soffan mot en vägg... jag har min ungefär mitt i rummet och det funkar bra. Så mitt förslag är TV där du ritat soffa, och soffan nånstans på mitten, ej centrerad så man kan slinka förbi på ena sidan
 
  • Gilla
Jeppan och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Många har två soffor och då båda med kortsidan mot TV (för liggande tittande) och i så fall blir ena soffan där du har ritat in den, TV på väggen mot köket och en till soffa parallellt med den först och mitt i rummet ung.

I delen som inte används till soffgruppen kan man göra en läshörna med bokhyllor, litet bord och vilfåtölj eller schäslong och liknade, Eller två fåtöljer med ett litet bord för privata samtal. Eller plats för finmiddagen.
 
  • Gilla
Mathildatiger
  • Laddar…
BirgitS
Eller om man har behov av ett litet kontor så kan man ha det längst in i vardagsrummet och dela av med en skärmvägg eller en (öppen) bokhylla för prydnadsföremål som man har TV mot/i.
 
Magnus E K
Jag har TV:n mitt i rummet. Då kan man fortfarande sitta i soffan och se ut över hela rummet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Jag har TV:n mitt i rummet. Då kan man fortfarande sitta i soffan och se ut över hela rummet.
Har du då den hängd i taket eller hur ser det ut? Tar gärna en bild
 
BirgitS
Magnus E K Magnus E K skrev:
Jag har TV:n mitt i rummet. Då kan man fortfarande sitta i soffan och se ut över hela rummet.
Vi har vår stående på ett skåp (mediebänk) med hjul så att vi kan rulla undan den när vi har gäster.
 
Tvn mitt i rummet fungerar endast om du är en singel nykterist utan djur. Till hen som som har soffan mitt i rummet, vet du inte att det är 90% högre risk att bli mördad då :crysmile: det vet vem som helst som sett en skräckfilm. Men antar att du inte sett en skräckfilm då du hade tvn mitt i rummet utan att vara en singel nykterist och därför inte längre har en tv. Även om man är singel nykterist så finns det ju en 10% chans att snubbla på tv sladden när den ligger där på golvet. Men björnskinnet skulle nog lösa det problemet. (y)
 
  • Gilla
carinen
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Tvn mitt i rummet fungerar endast om du är en singel nykterist utan djur. Till hen som som har soffan mitt i rummet, vet du inte att det är 90% högre risk att bli mördad då :crysmile: det vet vem som helst som sett en skräckfilm. Men antar att du inte sett en skräckfilm då du hade tvn mitt i rummet utan att vara en singel nykterist och därför inte längre har en tv. Även om man är singel nykterist så finns det ju en 10% chans att snubbla på tv sladden när den ligger där på golvet. Men björnskinnet skulle nog lösa det problemet. (y)
Trådlös el
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Sätt TV och soffa på samma vägg så kan du spegla bilden i fönstret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.