A
T TG50 skrev:
Jag har en likadan spis och hade samma problem som dig.
Det verkar som Husqvarna har kopierat spisen från det Italienska märket Steel. Deras element passar i Husqvarna spisen, jag betalade 1200kr inklusive frakt och moms.
Köpte elementet från den svenska importören telefon 010-101 92 85, jag pratade med Madeleine

[bild]
NJA det finns inget i denna ugnen som påminner om HVA utan mer whirlpool indesit, det är mer ett sammanträffande att elementet passar
 
Hur bred är ugnen? Motsvarar den ugnen på en ”normal” 60cm spis?

/Höghus
 
electroluxaren skrev:
NJA det finns inget i denna ugnen som påminner om HVA utan mer whirlpool indesit, det är mer ett sammanträffande att elementet passar
Att de har likadana sprängskisser på sina spisar är det också ett sammanträffande?
 
  • Explosionsritning och reservdelslista för inbyggnadsugn, sammanlagt 20 ord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Explosionsritning och reservdelslista för en ugn, modell och specifikationer angivna, svartvit teknisk dokumentation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Exploded view illustration of an appliance with numbered parts for assembly or repair guide.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
T TG50 skrev:
Att de har likadana sprängskisser på sina spisar är det också ett sammanträffande?
En sprängskiss är en sprängskiss.
Olika tillverkare har olika layouts
Om layouten är liknande mellan två märken är det ena brandat.
Tex tog electrolux in gasspisar för + 15år sedan, klistrade på lite olika emblem men utöver det gjordes ingenting. Samtidigt tog de in side by side skåp som märktes om på motsvarande sätt.
Fler exempel finns. Gemensamt är att produkterna inte motsvarade förväntningarna och fasade ut mycket snabbt. I dessa produkter fanns det inget från husqvarna förutom klistermärket. Idag är brandning mycket mer vanligt inte minst för att ingenting finns kvar av husqvarna förutom klistermärket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.