B
B Bubbis2 skrev:
Ja så gjorde min granne som jag skrev ovan :) Jag tyckte det var viktigt att enkelt komma åt rören om
jag ex vill stänga av vattnet, då får funktion gå före tyvärr...
B Bubbis2 skrev:
Ja så gjorde min granne som jag skrev ovan :) Jag tyckte det var viktigt att enkelt komma åt rören om
jag ex vill stänga av vattnet, då får funktion gå före tyvärr...
Ah nu läste jag slarvigt, det hade ju varit bra - inget varken jag eller hantverkarna eller brf kände till. Kan ju vara intressant. För sent här dock :)
 
B Bubbis2 skrev:
Pga av andra utmaningar under processen tog jag för säkerhets skull dit en besiktningsman från mitt försäkringsbolag mitt under renoveringen så min lösning med denna jättelucka och ett skvallerrör längst ner där jag kan se om det blir läckage är godkänt. Blir det sedan ett större läckage så måste ju väggen rivas men genom luckan kommer man lätt åt alla rör och cisternen. Men BRF föredrar givetvis att man behåller plåtlådan - så sjukt fult bara. :(
ok, hoppas du fick ett underskrivet papper på att allt är okej..........När väl skadan är skedd och de ska ersätta så har de såklart inte sagt nåt sånt.........
 
  • Gilla
Bubbis2
  • Laddar…
B
S Stefan1972 skrev:
ok, hoppas du fick ett underskrivet papper på att allt är okej..........När väl skadan är skedd och de ska ersätta så har de såklart inte sagt nåt sånt.........
Tack för peppen ;)
Vill man vara 100% säker ska man självklart behålla lådan. Sen är rören egentligen föreningens ansvar då de valt att göra en utanpåliggande lösning. Jag är nöjd över att slippa den fula plåtkasetten och känner mig tillräckligt trygg med en rejäl inspektionslucka med tillgång till alla kranar. och som sagt ett skvallerrör.
 
B Bubbis2 skrev:
Hej förlåt, glömde!! Såhär blev det - är inte så nöjd över spolknapparna - jag har spolknappar i samma färg som luckan jag ska byta till. Men inget kommer bli riktigt snyggt, luckan behövde också anpassas efter rör och cistern så därav sitter den där den sitter.. Om du har tur slipper du så stor lucka och kan sätta spolknapp på kaklet istället. Jag ville som sagt försäkra mig om att INTE behöva ta ner kaklet om man behöver byta något framöver i spolanordningen.

Bytte f.ö plats på duschen och har ännu inte kommit till skott med att sätta en skiva ovanför tvättmaskinen, men det ska fixas när köket renoveras.... Pga litet badrum valde jag små klinkers och har ett väldigt bra fall, som lite extra info

Hej! Tack så jättemycket!! Uppskattas!
 
Ser att det här är en gammal tråd men kollar ändå, vet du var du fick tag på fixtur ”tanken” till toan som passade i med rören från stambytet? Något särskilt märke eller företag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.