Det var skillnad det, Åleviksvägen.....längst ut på Särön, skulle gärna villja bo där men det är nog snarare 2milj är 200.tusen i tomtpris?
 
Ja, det var visst inte så många tomter kvar nu. :'(
 
Ja, Åleviken hade varit fint! En av Sveriges dyraste villor är sålda där. Vem är det som har tomterna?
 
Tesa! Har du hört med kommunen? och då menar jag inte en receptionist utan du måste vara mer förslagen än så...; för eftertraktade tomter fördelas genom mygel och inte per annons och/eller kösystem - det händer bara i länder med en mönster röd regim 8). Erfarenheten har lärt mig att det är bara genom kontakter som man får något. Om det sedan är rättvist att de som sliter och roffar till sig får utdelning framför andra är en annan fråga. Lycka till och återkom gärna när du har byggt ;).
 
Familjen Bygg! Tack för lycka till:et och att du tror att vi kommer att bygga! Hoppas det går bra med ert byggande! Vad är det för hus ni bygger?

Jag har pratat med handläggarna som arbetar med mark och byggande, har tagit en paus nu...eftersom den jag mest pratade med verkar ha tröttnat.. :)
 
Bra, då är du på rätt spår. Det är precis som vid förhandlingar av kollektivavtal: Det är inte den med bäst sakargument eller vilja som vinner utan den som orkar hålla sig vaken längst....
Ring, ring och ring tills dom inte orkar med dig längre så GER dom dig en tomt bara för att bli av med dig :D
 
Djpa: Man kan ju hoppas på det (att de ger oss en tomt) :)!!
 
I slutet av förra veckan var det någon form av informellt möte där det diskuterades (och delades ut??) tomter. Höll tummarna att du fick en tomt då Tesa. ;)
 
Familjen Bygg: enligt Kba kommun (har ringt ännu en gång...) så förmedlas inga tomter för egenbyggnation längre, de skall inte äga tomter mer utan de förmedlar bostadsrätter och byggda villor med äganderätt. Får stå i kö för det.


Hur kommer det sig att du är så insatt i Kba kommun - har du insiderinformation?
 
Jo, det glömde jag nämna tidigare i tråden. Om ni ev. är intresserade av Billdal så har bl.a. Derome Förvaltning ett stort område vid letsegårdsvägen som de planerar att bygga villor på. F.n. slåss dom, som många andra, med stadsbyggnadskontoret om att få igenom detaljplanen. Vet inte status just nu men det kan vara värt att kolla upp.
 
Tesa! Kanske beror det på en missuppfattning. Den mark/de tomter som delades ut gick enbart till företag och organisationer som i sin tur bygger och säljer "färdiga paket". Å andra sidan om ingen annan håller sig framme så får ju dom som är där "rubbet". :'(

Mer information än den som framgår i media och rykten, vilka bägge ytterst härstammar ur det som finns att tillgå genom kommunens allmänna handlingar, har jag inte att tillgå. Lycka till Tesa; och ge dig inte!!! ;)
 
När vi ställde oss i tomt kön förra året i Kungsbacka så fick vi uppge en husleverantör som vi skulle kunna tänkas bygga med om vi skulle få en tomt från kommunen. Jag vet inte riktigt hur tomt kön fungerar i Kungsbacka men vi listade upp tre husleverantörer på våran ansökan och den har dom tagit i mot och vi har fått lite info tillbacka från dom men ej i något av dom områdena som vi vill bygga i.

Vet ni mer om vad det är för regler som gäller i Kungsbacka?

Tesa kolla dina meddelande. ;)
 
Anette_Jonas: Har svarat på meddelanden!
 
Mer i info i din inkorg
Lycka till ;)
 
Anette och Jonas samt Tesa!

De flesta kommuner har alltid något inofficiellt bostadsförsörjningsprogram där kommande tomter inventeras. Kanske även Kungsbacka..Jag utgår från att ni har kollat detta?  ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.