Mission impossible, Completed
 
  • Ett nyligen installerat fönster i ett rum med synliga gardinskenor och reflexion av belysning på glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
gr374 och 7 till
  • Laddar…
Ja, känslan att man kan lyckas med det omöjliga är inte att leka med. :D
Passa på att visa din snickarpolare så kan han glänsa i plugget sen.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Snyggt.
Själv brukar jag fuska lite och såga på en provbit. Melllan varje prov så justerar jag sågen 1 grad för en gervinkel i taget. När glipan är minimal sågar jag på den riktiga biten.
 
Snyggt! :D
 
M magnu skrev:
Snyggt.
Själv brukar jag fuska lite och såga på en provbit. Melllan varje prov så justerar jag sågen 1 grad för en gervinkel i taget. När glipan är minimal sågar jag på den riktiga biten.
.

Smart
 
M magnu skrev:
Snyggt.
Själv brukar jag fuska lite och såga på en provbit. Melllan varje prov så justerar jag sågen 1 grad för en gervinkel i taget. När glipan är minimal sågar jag på den riktiga biten.
1⁰ är för mycket. Om du sågar 45⁰ när det skulle varit 46⁰ blir det en glipa på ca 1 mm (med en list liknande den i tråden). Det syns hur tydligt som helst.
 
A andersmc skrev:
1⁰ är för mycket. Om du sågar 45⁰ när det skulle varit 46⁰ blir det en glipa på ca 1 mm (med en list liknande den i tråden). Det syns hur tydligt som helst.
Det är därför som jag har en provbit där jag provar ut den perfekta vinkeln grad för grad. När vinklarna är perfekta sågar jag till den bit som jag ska sätta upp.

Alla vinklar i ett hus är ju inte 90 grader, ofta är de ju 88, 89 eller 92 grader. Då blir det inte snyggt att gera 45 grader
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.