Trallen står på packad singel-betongplattor-bärlina-trall.
Uterummet står på bärlinorna
 
hittade precis mögel på fönsterbrädan i vårat uterum, grönt till färgen tyvärr hann hustrunatt tvätta bort möglet innan jag hann och ta ett kort,kortet som togs visar bara på det som inte går att få bort det har vi försökt att tvätta med ättika men dessvärre så finns lite spår kvar, måste jag slipa bort det som inte går att tvätta bort eller e de bara att måla över? och hur mycket ventilation måste jag öppna upp för tror ni, rummet e ju inte uppvärmt dock så e väggarna isolerade dock ej kondensisolerade och trädäcket är placerat på trädgårdsplattor och oxå oisolerat 2014-11-30 14.36.21.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2014-11-30 14.26.35.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2014-11-30 14.36.13.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2014-11-30 14.36.17.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild1 skulle vara sist och bild 2 skullevara först
 
Redigerat:
B
J JKrister skrev:
Tack, du har nog rätt. Ska se till att plasta bort markfukten, töbka på ventilationen. Om inte konstrotting loungena vore så himmelens dyra skulle det bli en sån grupp.

En beg. innesoffa borde vara fräsch i ett år tycker jag. Jag testar och meddelar resultatet till andra här på forumet.
Gamaltråd men kanske intressant för någon.

Jag har haft både bäddad säng och tv i uterummet. I många år. Helt utan isolering och med stora glaspartier.

Aldrig fuktproblem.
 
  • Gilla
Salix7
  • Laddar…
F
Gammal tråd men ändå aktuell. Satte en fuktmätare i vårt isolerade uterum och den visar nu 77% fuktighet där. Har dock en llvp i uterummet som både kan avfukta och värma. Nog dags att starta den.

Men sen har det ju också regnat nu fem dagar i sträck så kanske inte konstigt om luften är fuktig.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.