13th Marine skrev:
tyvärr består de till stora delar av blå bosch och en festool. :rolleyes:
Ajdå, det var ju tråkigt att höra... :D

//Ronnie
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Ett rejält låsbart skåp låter som en lagom lösning.
Får se om det går att placera hängandes över gropen, eller om man får flytta den öppna hyllan.

Pysslarn: Ja, visst är det synd om mig ;)
 
Hade inbrott i förådet i vintras, blev av med en specifik sak, fast det var gott om annat inom samma område.
Numera sitter byggplast mot insynsskydd och 2 stål fastskruvade i väggreglarna över fönstret.
Personen tog sig in i ett 50cm högt fönster som vippar ut/upp och har cc på 2m.
Bor på ett skaft med mycket rörlighet och god syn på håll. Detta skedde på dagtid.

Kontenta, inte vad jag hade förväntat mig!

Ett misstag var även att förådsdörren gick att öppna med vred från insidan, något att tänka på!
 
Vi delade byggarbetsplats med femtioelva andra hantverkare när vi utökade verksamheten. För att råda bot på eventuella stölder så införskaffades dels ett godkänt låsbart skåp (säkert äckeldyrt) som bultades i betonggolvet och dels en lite finurlig vagn som var låsbar.
Som denna fast annat märke: https://www.nordsec.se/verktygsforvaring/stall-rack-karra/verktygsvagn-bb2
Hjulaxeln är höj- och sänkbar så den blir alldeles för tung för att man ska orka släpa med den.
 
  • Gilla
GiftfrittKvastskaft
  • Laddar…
debbo skrev:
... Ett misstag var även att förådsdörren gick att öppna med vred från insidan, något att tänka på!
Ja, det är ju förstås stöldsäkrare om den tjuv som har kommit in genom en ruta inte med enkelhet kan komma ut genom dörren men tänk bara på att detta också kan bli en utrymningsfråga den dagen det brinner. Då har man inte tid att stå och fundera över var nyckeln är.
Och står man som tjuv inne i en lokal med en massa verktyg och maskiner så är ju en låst dörr inget större problem. Så det kanske lika gärna kan vara ett vred på insidan.
 
badrumsinsynsskydd på garagefönstrena och Verisure med kameror
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ordentlig dörr med bra lås, insynsskydd på fönster och ev galler för dom. Kamera eller lapp för att det finns kamera klart synlig
 
Vore det inte bättre att "visa" alla tjuvar att det inte finns något i byggnaden som denne kommer åt? Insynsskydd blir mer lockande kan jag tänka mig eftersom att det ger intrycket av att det finns något du inte ska se. Det vill säga att det kanske skulle vara mindre lockande för tjuven att se in i ett garage där denne bara ser ett stort skåp med nyckelhål på. Detta tillsammans med en vakt-skylt borde vara avskräckande.
Jag bara tänkte lite högt nu då vi hade inbrott för några år sedan där tjuvarna bröt sig in i alla utrymmen där det var fördragna rullgardiner eller total avsaknad av fönster. :confused:
 
Det är också en fundering jag har.

Tanken är att visa upp så mycket ej stöldbegärligt "mög" som möjligt och gömma det stöldbegärliga.
 
  • Gilla
glasssat
  • Laddar…
Jag har gjort som flertalet andra här, satt upp sån där tunn plastfilm på insida fönster. Vi har en Facebookgrupp här på området och vi är många som har videoövervakning. Många har haft påhälsning av tjuvar som har gått runt husen och kikat in genom fönstret och dörrar. Antar att dem rekar för kommande säsonger/kvällar.
Jag har ett garage och sedan en trappa ned till mitt hobbyrum, där jag försöker förvara alla de dyra verktygen och cyklarna. Men bordssågen tex orkar jag inte släpa upp och ned för trappan så den kan säkert bli ett tjuvbyte någon dag :( men då tänker jag att skyddsfilmen på fönstren iaf har senarelagt det...
 
Squall Leonhart skrev:
Vore det inte bättre att "visa" alla tjuvar att det inte finns något i byggnaden som denne kommer åt? Insynsskydd blir mer lockande kan jag tänka mig eftersom att det ger intrycket av att det finns något du inte ska se.
Det är ju det jag har garaget till, 60kvm "skåp"
 
Jag kommer att täcka alla rutor sen är det larmat skulle dom ändå vilja in så räknar jag nog med att mina hundar hjälper dom ut igen
 
Jag håller med, hundar håller buset borta — de här blodtörstiga ätmaskinerna är vårt skydd. :)

Två svarta mopsar sitter på en trätrappa framför en husdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Ronnie
 
  • Gilla
Fario och 6 till
  • Laddar…
Ibland tänker jag att det hade varit "intressant" med inbrott för att se hur vår stora hund hade agerat. Jag tror och hoppas att banditerna hade vänt i dörren.

Han är väldigt mån om tomtgränsen även när vi är hemma så jag tror inte någon går in.
 
Hundar är garanterat bättre än både larmat och lås och sen är dom ju ganska bra sällskap
Hund bredvid en person utomhus, ser glad och alert ut, med öppen mun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.