useless useless skrev:
Som sagt var blir det ju väldigt dålig effektavgivning av några meter rör. Möjligen med någon form av kamrör, men en fläktkonvektor av något slag är enklare och mer standardlösning.
Tack för er tid och tips! Lutar åt att lägga en slinga under bänken som håller skåpen och ytterväggen bakom rumstempererad och en konvektor som blåser över golvet från motsatt sida. Vad tror ni om det?🤔
 
Ö Örnie69 skrev:
Tack för er tid och tips! Lutar åt att lägga en slinga under bänken som håller skåpen och ytterväggen bakom rumstempererad och en konvektor som blåser över golvet från motsatt sida. Vad tror ni om det?🤔
Nä, kör med en sockelradiator kopplad till fjärrvärmen så får du en bra lösning.
Vit elektronisk enhet med ventilationsgaller, strömbrytare och knappar, möjligen en strömförsörjning eller omvandlare.
https://www.myson.co.uk/products/kickspace_duo.htm#tab-2
https://www.sanova.se/wp-content/uploads/2021/02/Kickspace_valj_ratt_-modellklar-2021-webb.pdf

Kolla priser i UK och i Tyskland. Jag köpte en elvariant för många år sen från UK och det var ca 50% lägre pris jämfört med de svenska priserna.
 
  • Gilla
Örnie69 och 1 till
  • Laddar…
Problemet med de billiga kickspaceelementen är att dom brukar skramla och låta en del. Svårt att veta innan eller reklamera om man köper billigast möjliga från utlandet.
 
  • Gilla
Örnie69
  • Laddar…
useless useless skrev:
Problemet med de billiga kickspaceelementen är att dom brukar skramla och låta en del. Svårt att veta innan eller reklamera om man köper billigast möjliga från utlandet.
Jag tänkte på Myson som ska vara originalet.
 
  • Gilla
Örnie69
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Nä, kör med en sockelradiator kopplad till fjärrvärmen så får du en bra lösning.
[bild]
[länk]
[länk]

Kolla priser i UK och i Tyskland. Jag köpte en elvariant för många år sen från UK och det var ca 50% lägre pris jämfört med de svenska priserna.
Precis sånt jag tänkte.
 
useless useless skrev:
Problemet med de billiga kickspaceelementen är att dom brukar skramla och låta en del. Svårt att veta innan eller reklamera om man köper billigast möjliga från utlandet.
Nä blir nog något som går att reklamera i Sverige.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Nä, kör med en sockelradiator kopplad till fjärrvärmen så får du en bra lösning.
[bild]
[länk]
[länk]

Kolla priser i UK och i Tyskland. Jag köpte en elvariant för många år sen från UK och det var ca 50% lägre pris jämfört med de svenska priserna.
Nu är det väl tull på ett icke EU-land?
 
Ö Örnie69 skrev:
Nu är det väl tull på ett icke EU-land?
Bolindo och veltra säljer en ”spacesaver ss3 för 4400kr som ger 1 kw vid 60 grader matning. Borde räcka. Gratis frakt. Något av företagen ni rekommenderar?
 
  • Gilla
Örnie69
  • Laddar…
Är det tull på den sortens varor?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Är sockeln tillräckligt hög så finns ju klart billigare alternativ från EVECO.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.