M Marhe02 skrev:
Ni kanske redan fixat trädäcket men ett bra och enkelt sätt är annars ogräsättika. Spruta på, vänta några dagar och tvätta däcket med vanlig såpa. Det kommer bli jättefint
Tror nästan deras barn köpt huset och byggt nytt trädäck vid det här laget.
 
  • Haha
  • Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Biltemas trallrent är en mirakelvätska som löser alla världens problem. Blandannat så rengör den trall väldigt bra från smuts som är organisk av sin natur. Spruta på, låt verka tio minuter, spola med högtryck. Olja med trallolja från byggmarknaden.
Oljar man trallen blir den snart svart.
I alla fall min erfarenhet.
 
D doubleH skrev:
Nej, det blir INTE brunt av brunsåpa!
Trallen blir på lång sikt grå/solblekt av brunsåpan.
Njae, det blir den oavsett.
 
M Marhe02 skrev:
Ni kanske redan fixat trädäcket men ett bra och enkelt sätt är annars ogräsättika. Spruta på, vänta några dagar och tvätta däcket med vanlig såpa. Det kommer bli jättefint
Ättika är ett formidabelt rengöringsmedel. Miljövänligt.
 
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Njae, det blir den oavsett.
OK, om man skall märka ord så får jag ändra lite i texten: Brunsåpan LÅTER trät bli grått/solblekt då det tar bort alger, smuts och beläggningar samtidigt som den återfettar trät.
 
B byggnissen skrev:
Hej
Vi har ett 2 år gammalt tryckimpregnerat trädäck som ska göras vårfint :cool:. Det har blivit belagt med grönt (mossa el alger) . Tänkte hyra en högtryckspruta nu men skulle behöva tips på olja eller annat?
Högtryckstvätten kan bli tuff mot träet. Jag tog koncentrerad såpa och en kraftig rotborste och spolade av med vatten. Däcket blev jättefint trots 15 år gammalt. Visserligen tufft jobb. Men som pensionär har man ju tid
 
  • Gilla
Skyscraper
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.