Hur är det med klädkammaren på övervåningen? Får man plats att sitta där? I så fall skulle jag hellre ha tagit ett sånt utrymme än att göra avkall på sällskapsytorna i huset. Jag har ett 4 kvm kontor men skrivbord och stol tar ju bara upp halva det rummet.
 
tack! men nu har vi bestämt oss för att bygga en väg i allrummet och göra det till ett barnrum. Då kommer vi ha minsta rummet (8,5 kvm) som gäst/arbetsrum då vill mannen ha ett riktigt datarum. Efter mycket tänkade kom vi fram till att det är så pass stor åldersskillnad mellan barnen (5 år) så att dem kommer inte hänga med alla sina kompisar samtidigt i ett öppet allrum. Iaf brukar 10 årigen stänga sig i sitt rum där han även har en tv och PS5. jag skulle helst vilja ha ett separat rum för tv och PS5 för att skippa ha skärmar i barnens rum men nu för det bli så. Det funkar idag med tv i sonens rum och det kan funka i framtiden också. Jag växte upp utan eget allrum fast huset var 200kvm stort och jag minns inte att det gjorde något.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
ecb182 ecb182 skrev:
Hur är det med klädkammaren på övervåningen? Får man plats att sitta där? I så fall skulle jag hellre ha tagit ett sånt utrymme än att göra avkall på sällskapsytorna i huset. Jag har ett 4 kvm kontor men skrivbord och stol tar ju bara upp halva det rummet.
Den är bara 2 ,5 kvm...och inga fönster såklart. Det känns lite klostrofobiskt ärligt talat och jag skulle vilja ha det kvar som kläddkammare då vi har massor med ytterkläder (vi gillar att vandra och va ute i allt väder så det blir mycket kläder och utrustning typ tält och annat som man vill inte förvara i kalförråd eller på vinden, de är dyra grejer)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.