Tack för tips. Det blev lite rörigt nu, för bilden och beskrivningen av ett garage ovan är inte från mig ä, utan en annan medlem som visar hur det funkar hos honom. Jag har bara värmepumpen och kopplingarna som syns på mina bilder
 
Ok lite tokigt då , Men du måste få fart på flödet i det som inte vill sig. Full fart på cirkpumpen och stänga ner med termostaten dom som fungerar. Ta bort ställdonen ett i taget på dom som inte fungerar , då trycker pumpen på och förhoppningsvis så kommer dom i gång
 
Tack!
Båda cirkpumparna stod redan på högsta inställningen (tre av tre), så dem tror jag inte jag kan fånget snurr på.

Ska jag ställa ner termostaterna på de vanliga (redan varma) radiatorerna menar du?
Jag fattade inte det där med ställdonen - är det de blå hattarna inne i kopplingsskåpet?
 
Lite virrigt just nu. Börjar på ruta 1 igen. Du har en fördelare till GV , finns det fler, fördelare , på den som är på foto så är det 4 st som inte har ställdon , de har en liten vis hatt på sig och med den ställer man ett konstant flöde på dom slingorna ju mer man skruvar ner ,ju mer flöde på dessa. Sen är det 2 st med ställdon och dom styrs via en termostat någonstans och ser helt öppna ut , den blå markering är uppe mycket, då är det fullt flöde där med. Kan du med en enkel skiss rita hur det ser ut , Från VP ut och var det ev är påkopplat till dom andra ställena , plus var pumpar sitter på rören.
 
C Carl Hamilton skrev:
Jo, nog fanns det både en och två saker som ser ut som pumpar där bakom. Tyvärr har jag ingen aning om hur jag ska tolka det jag ser.

det första videoklippet är innanmätet i BVP.
Det andra är kopplingarna som matar varmvatten till radiatorerna (övre raden, varma) och till GV (undre raden, inte varma)

Kan någon av er med erfarenhet av detta ana någon ledtråd till nästa försök till åtgärd?
Den bilden som visar bvp har du tagit kort på köldbärarpumpen.Cirkulationspumen är den som sitter ovanför men syns inte i videon.Men du måste ha en cirkulationspump för golvvärmen?
 
Jag hittade telefonnumret till han som installerat på en etikett bakom en panel, och han kom hit direkt.

Det visar sig att GV saknar egen pump och har bara en kran som mixar två olika temperaturer. Nu har den kranen kroknat och kommer imorgon ersättas av en separat shunt för golvvärmen. Prisförslag 4000 för en renoverad begagnad, se bild. Rimlig plan? Vettigt pris?
 
  • Begagnad golvvärmeshunt med manometer, blandningsventil och elektrisk ställdon på svart underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.