S Squareneck skrev:
Det var full fart på vattnet när jag spolade så då behöver jag inte upprepa den proceduren i alla fall. Ja det är en strypventil på vänstra röret (returen). Man reglerar den med en insexnyckel. Nu är den helt öppen.
Och den till höger satt maxtermostetn på. Nu kanske jag är ute med cykeln. Har du provat med att knacka framifrån på röret på den. med en hammare. Det sitter en packbox ini som piggen påverkar och den kan ha kärvat. Och om man kanckar på röret så blir det en påverkan som gör att packboxen vill gå ut. Det ska ruska om ordentilgt och var inte rädd det håller.
 
J jonaserik skrev:
Och den till höger satt maxtermostetn på. Nu kanske jag är ute med cykeln. Har du provat med att knacka framifrån på röret på den. med en hammare. Det sitter en packbox ini som piggen påverkar och den kan ha kärvat. Och om man kanckar på röret så blir det en påverkan som gör att packboxen vill gå ut. Det ska ruska om ordentilgt och var inte rädd det håller.
Ja det har jag provat. Det blev tyvärr ingen skillnad.
 
På höger sida, strax under pumpen går tur och retur. om du känner på röret från golvet så är det kanske bra varmt. känn på röret mot pumpen, är säkert mycket svalare. Då går flödetbara bara runt. öppna sexkantlocket lite försiktigt, men tror inte att det sprutar vattne, sitter säker en skruvdel där och den bör då skruvas innåt för mer flöde från det högra röret, nu så är det dålig fart genom GV.
 
J jonaserik skrev:
På höger sida, strax under pumpen går tur och retur. om du känner på röret från golvet så är det kanske bra varmt. känn på röret mot pumpen, är säkert mycket svalare. Då går flödetbara bara runt. öppna sexkantlocket lite försiktigt, men tror inte att det sprutar vattne, sitter säker en skruvdel där och den bör då skruvas innåt för mer flöde från det högra röret, nu så är det dålig fart genom GV.
Är det detta som är sexkantslocket?
 
  • Sexkantigt lock på en rörintallation, troligen en ventil, med kopparledningar och bakgrund av vitmålad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det som är högre upp på den horrisentala delen ovanför, den som pumpen står på, höger sida, ett foto närmare, kan vara en plugg med.
 
Jag gissar att du menar den lilla skriven till höger nedanför pumpen. Om jag förstått det hela rätt styr den hur mycket återcirkulation man vill ha. Tyvärr blir det inte tillräckligt varmt även när den är helt inskruvad. Men det kanske inte var denna du menade?
 
  • Detaljvy av en värmepumpsanslutning med en liten skruv för återcirkulationskontroll under pumpen, mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Squareneck skrev:
Jag gissar att du menar den lilla skriven till höger nedanför pumpen. Om jag förstått det hela rätt styr den hur mycket återcirkulation man vill ha. Tyvärr blir det inte tillräckligt varmt även när den är helt inskruvad. Men det kanske inte var denna du menade?
Men det är som du säger inte särskilt varmt ovanför ”blandningsventilen/shunten”.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.