Intressanta alternativ, ska fundera en del...

Jag återkommer med rapport och förhoppningsvis bilder på slutresultatet.

// Marta
 
Det går ju att fräsa egna spår i en MDF-skiva och slippa allt elände.(Eller inhandla tunna,färdiga mdf-panelskivor) Men det kanske inte passar med en fusklösning i just ditt fall/hus?!
 
Bigsnucke..

Just det du säger är nånting som jag funderar starkt på :)
Vi får se vad det blir...

/ Marta
 
I Vi i villa (eller var det Villamagasinet) har jag sett färdigspårade MDF-plattor avsedda att sätta på vägg eller i tak isf riktig panel. Kommer inte ihåg mer men kanske nån har kvar tidningen och kan fylla i...

/V
 
japp - precis! Men vet inte om det är något som tilltalar Marta...
 
Vojma, du verkar vara en sann människokännare ;-)

Panelskivan känndes inte riktigt som vår melodi.
Dock en ganska smart produkt.

/ Marta
 
Marta skrev:
Hej, kan tänka mig att frågan låter lite märklig.
Jag ska bygga mina egna skjutdörrar till garderob. Vår tanke är att få en ganska egen lösning med vitmålad liggande panel.

Tänkte lösa detta genom att spika eller limma typ råspont 17*120 på 10 mm spånskiva.

Min fråga är funkar det eller finns det bättre sätt??

/ Marta
Har provat just detta när vi renoverade hallen och hade lagt trägolv. Tyckte då att garderoberna (6st) såg lite tråkiga ut, beslutade att klä dessa i panel dock stående.
gjorde enligt konstens regler dvs. limmade och skruvade. resultatet vart 6 st bananer i vacker panel:)
 
nike-72 skrev:
Har provat just detta när vi renoverade hallen och hade lagt trägolv. Tyckte då att garderoberna (6st) såg lite tråkiga ut, beslutade att klä dessa i panel dock stående.
gjorde enligt konstens regler dvs. limmade och skruvade. resultatet vart 6 st bananer i vacker panel:)
Det bekräftar vad de andra säger...

Skönt att höra att det inte fungerar i praktiken heller.

Snart får jag mina beslag, då smäller det...

/ Marta
 
Eventuellt skulle du kunna beålla din skiva och köra med limprincipen.

Ta tunnast möjliga råspont (eller kanske hellre riktigt panelvirke så att du får fin yta)

Ta din byggsåg och såga spår i baksidan på panelen längs med plankerna. Eftersom det inte blir lika massivt virke borde viljan i träet bli minde och du borde få mindre rörelser.

/Micke
 
  • Gilla
Simsu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.