Sedärja! Tjäna någon hundring på billigare skivor, lägga åtskilliga hundra på maskiner och fästmaterial. Du behöver bara en fogsvans och lim till golvspån. Sedan är det samma underarbete. Mina femtio öre. :)
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Johan Gunverth skrev:
Sedärja! Tjäna någon hundring på billigare skivor, lägga åtskilliga hundra på maskiner och fästmaterial. Du behöver bara en fogsvans och lim till golvspån. Sedan är det samma underarbete. Mina femtio öre. :)
Nu var väl problemet att TS behövde 18mm skivor och golvspån är 22... Det går dessutom betydligt mycket snabbare och enklare att slänga ut lösa skivor och borra fast dem än att passa in och limma golvspån...

Hyra borrhammare för en dag lär väl kosta en 150-200 kr. Spikplugg en hundring till kanske...
 
Finns både 16 och 18 mm golvspån.
 
Tack för era svar, lutar åt spikplugg då. Ska bara få tag på en borrhammare.

Johan Gunverth skrev:
Finns både 16 och 18 mm golvspån.
Du får gärna länka. Jag har spenderat flera timmar med att söka efter skivmaterial som är 18mm. Hittar knappt någonting förutom denna OSB-skiva från Bauhaus: http://www.bauhaus.se/osb-3-nexfor-18x1200x2440mm.html
Golvspån är väl dyrare? Och framför allt onödigt? Behöver ju inte vara bärande då det ligger platt på betongen.
Alla tips uppskattas, då jag gärna kommer undan billigare än 3000kr i skivmaterial. (Behöver 10st 2440x1200)
 
jockebq skrev:
...
Du får gärna länka. .../QUOTE]

Här kommer den igen: [länk]
Bättre byggdetaljister har Byggelits produkter.
 
Johan Gunverth skrev:
jockebq skrev:
...
Du får gärna länka. .../QUOTE]

Här kommer den igen: [länk]
Bättre byggdetaljister har Byggelits produkter.
Jo, den leverantören har jag sett. Men jag har gått igenom dessa byggvaruhus hemsidor: Byggmax, Bauhaus, Hornbach, Beijer, K-Rauta, Cheapy, XL-Bygg, Bygghemma. Och ingen förutom Bauhaus har 18mm skivmaterial. Och jag inte heller sett Byggelit någonstans. Så du får gärna tipsa om vart jag hittar det. Bor i Göteborg så har tillgång till de flesta varuhus!
 
Maila byggelit och fråga.... Sen är det ju ofta så att långt ifrån allt finns på webbutikerna, tex hornbach har knappt nånting.
 
pelle242 skrev:
Maila byggelit och fråga.... Sen är det ju ofta så att långt ifrån allt finns på webbutikerna, tex hornbach har knappt nånting.
Mja, det är väl snarare så att t.ex. Hornbach har massor av grejer, dock inte dyra "special" grejer... De kan beställa in det mesta har jag lärt mig och ofta till väldigt bra priser jämfört med andra så det lönar sig ofta att fråga där först!
 
Byggelit har haft varor på Hornbach, Beijer, Bauhaus och allt va de heter tills de gick i konkurs för något år sedan. Iom konkursen åkte de ur de stora kedjorna. Byggelit är återstartat men de har inga kontrakt med de stora varuhusen än.

Jag ringde Byggelit och frågade var man kunde köpa deras skivor, 18mm golvspån i synnerhet. Han jag pratade med visste inte på rak arm mer än att Bolist saluför deras produkter. Han sa också att mer eller mindre alla bygghandlar kan ta hem deras produkter.
 
anders07 skrev:
Mja, det är väl snarare så att t.ex. Hornbach har massor av grejer, dock inte dyra "special" grejer... De kan beställa in det mesta har jag lärt mig och ofta till väldigt bra priser jämfört med andra så det lönar sig ofta att fråga där först!
Jag menade att hornbach inte har några grejer på sin webbplats. I butiken har dom självklart en hel del.
 
anders07 skrev:
Mja, det är väl snarare så att t.ex. Hornbach har massor av grejer, dock inte dyra "special" grejer... De kan beställa in det mesta har jag lärt mig och ofta till väldigt bra priser jämfört med andra så det lönar sig ofta att fråga där först!
Jag menade att hornbach inte har några grejer på sin webbplats. I butiken har dom självklart en hel del.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.