Vad ska du ha för golv i studion?
Som elektriker till yrket har jag jobbat med en del biografer och någon studio och är lite nyfiken ;) På dom byggena jag varit med om brukar dom skruvlimma ett par lager av någon form av cement-baserad spånskiva som ligger på gummibussningar med isolering mellan. Givetvis med luftspalt mot plattan.
Sedan står den inre väggstommen ovan på detta. Och taket pendlas med gummiupphängningar.
Och det brukar gå en hel del akustikfog :D

Och jag har sett en del "extrema" åtgärder för annars enkla genomföringar av el och ventilation. Allt för att inte "kortsluta" den inre och yttre konstruktionen.

För övrigt röstar jag på mexitegels förslag här ovan för att svara på trådfrågan.
 
S
vad mexitegels grej som du undra? trodde det var att du ville ha det tätt mellan regeln.
man kan även sätta en plåt vinkel
 
Bloink skrev:
Vad ska du ha för golv i studion?
Som elektriker till yrket har jag jobbat med en del biografer och någon studio och är lite nyfiken ;) På dom byggena jag varit med om brukar dom skruvlimma ett par lager av någon form av cement-baserad spånskiva som ligger på gummibussningar med isolering mellan. Givetvis med luftspalt mot plattan.
Sedan står den inre väggstommen ovan på detta. Och taket pendlas med gummiupphängningar.
Och det brukar gå en hel del akustikfog :D

Och jag har sett en del "extrema" åtgärder för annars enkla genomföringar av el och ventilation. Allt för att inte "kortsluta" den inre och yttre konstruktionen.

För övrigt röstar jag på mexitegels förslag här ovan för att svara på trådfrågan.
Tjena! Golvet blir en av två lösningar med reglar på gummibussningar. En dyrare eller en billigare. Jag väger för- och nackdelar mot varandra, ihop med budget och vilka krav jag egentligen behöver ställa (utifrån mina egna krav).
Tak blir fribärande på reglar som ställs på det flytande golvet. Så är tanken idag iaf. :)
 
Varför inte använda ljudreglar som SBH är inne på och inte sätta något alls i befintliga reglar och väggar?
 
S
det var ju problemet att få dit skivor efter att regel var monterad på en gammal regel.
det saknades en(eller två) skruvregel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.