Fairlane Fairlane skrev:
Om det inte finns ISO-fix så kolla upp hur det är tänkt istället för att bara testa. Om olyckan är framme så vill man inte upptäcka att man fäst i något som inte klarar belastningen. Det borde finnas i bilens handbok.
Det står så i instruktionerna
 
H HenrikHuslöse skrev:
Det går inte på alla bilar. Det finns fästöglor för barnstol att köpa som man kan montera under passagerarstolen. Till exempel sådana här: [länk]
Det är såna som VAG säljer som ett kit, men tror inte jag betalade så mycket, och fick både långa och korta.
 
Fairlane
M Mjärn skrev:
Det står så i instruktionerna
Ja då är det ju bara köra på. Det var ju också det jag tyckte du skulle göra, kolla instruktionerna.
 
Bilens golv med inbyggda öglor för bilstol synliga nära bilens säte och en smutsig golvmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min V40 (-18) har inbyggda öglor för bilstol
 
Violina Violina skrev:
[bild]
Min V40 (-18) har inbyggda öglor för bilstol
Svenska bilar verkar haft ett annat tänk där.
Jag hade en Saab ng9-3 från -03 innan, där hade man instansat öglor i framsätena (för bilstolar bak, fram gick ej att stänga av airbag).

Sen har ju Sverige haft en annan kultur av bilstolar än resten av Europa.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Svenska bilar verkar haft ett annat tänk där.
Jag hade en Saab ng9-3 från -03 innan, där hade man instansat öglor i framsätena (för bilstolar bak, fram gick ej att stänga av airbag).

Sen har ju Sverige haft en annan kultur av bilstolar än resten av Europa.
Min Subaru (-99) hade öglor för att sätta barnstol i baksätet också, där gick inte heller att stänga av airbagen fram..
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.