R Rejäl skrev:
Då får du ta hjälp av någon som kan, eller anlita/lämna in till något företag..
Ingen här kan och rätt meningslöst o anlita företag för o sågs ett hål
 
R
L Lillbebis skrev:
Ingen här kan och rätt meningslöst o anlita företag för o sågs ett hål
Ja då kan du slänga träbiten och glömma av den.. för kan du inte såga själv eller anlita någon då är det omöjligt skulle jag säga😂
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja då kan du slänga träbiten och glömma av den.. för kan du inte såga själv eller anlita någon då är det omöjligt skulle jag säga😂
Så sticksåg är enda alternativet? Ingen fantasi där inte
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
Ja du kan ju köpa en bandsåg om du vill men den lär du inte orka frakta hem gissar jag efter dina svar😂
 
Nej det finns massvis av metoder. Våra förfäder hade inga elverktyg men trots det har vi sju underverk, katedraler, akvedukter…

Borra många hål runtom, lövsåga och fila rent. Helt manuellt arbete med gamla hederliga redskap.
 
R Rejäl skrev:
Ja du kan ju köpa en bandsåg om du vill men den lär du inte orka frakta hem gissar jag efter dina svar😂
Så ont i fingrar gör att musklerna i armarna inte funkar? Det var något nytt
 
R
Utsättaren Utsättaren skrev:
Nej det finns massvis av metoder. Våra förfäder hade inga elverktyg men trots det har vi sju underverk, katedraler, akvedukter…

Borra många hål runtom, lövsåga och fila rent. Helt manuellt arbete med gamla hederliga redskap.
O det tror du är lättare för TS händer?
 
Utsättaren Utsättaren skrev:
Nej det finns massvis av metoder. Våra förfäder hade inga elverktyg men trots det har vi sju underverk, katedraler, akvedukter…

Borra många hål runtom, lövsåga och fila rent. Helt manuellt arbete med gamla hederliga redskap.
Det låter ju som ett trevligt pyssel till kaffet faktiskt👌🏻
 
R Rejäl skrev:
O det tror du är lättare för TS händer?
Låter lättare eftersom det låter ändå möjligt
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
L Lillbebis skrev:
Låter lättare eftersom det låter ändå möjligt
Du är rolig du! Önskar dig en trevlig fredag kväll…
 
R Rejäl skrev:
O det tror du är lättare för TS händer?
Troligtvis finns det ingen metod mer än att leja ut arbetet som är lättare för händerna. Nu var det bristen på fantasifulla förslag som besvarades.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Spänn fast den med en tving i en bänkskiva då. Du kan använda sticksåg, kontursåg, stämjärn, skålkniv eller multiverktyg.
 
Vad har du för verktyg hemma?
Jag hade också använt en sticksåg men har du ett multiverktyg med lämplig klinga funkar väl det med?

Men du förstår väl att du kan använda en eller två tvingar, såga och sen snurra biten och såga resten?
 
R Rejäl skrev:
Du är rolig du! Önskar dig en trevlig fredag kväll…
Jag är rolig för att någon annans förlag var möjligare än ditt?
 
K Klass0n skrev:
Vad har du för verktyg hemma?
Jag hade också använt en sticksåg men har du ett multiverktyg med lämplig klinga funkar väl det med?

Men du förstår väl att du kan använda en eller två tvingar, såga och sen snurra biten och såga resten?
vad ska jag fasta den lilla biten i så att sågbladet inte tar i något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.