mexitegel mexitegel skrev:
Vi poppar popcornen på spisen i en rostfri kastrull. Blir perfekt varje gång och det är lätt att rengöra kastrullerna, antingen i handdisk eller bara stoppa in dem i diskmaskinen. Enkelt och garanterat plastfritt.
De är inte kontaminerade av plastpåsen de kommer i då? :thinking:
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Ännu enklare.....

micropopcorn_saltade.png
 
Immobil Immobil skrev:
Ännu enklare.....
Enklast!
Påse med Estrella Indian Popcorn på blå och röd förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
De är inte kontaminerade av plastpåsen de kommer i då? :thinking:
Nej, vi brukar faktiskt hälla ur dem ur påsen innan vi poppar.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nej, vi brukar faktiskt hälla ur dem ur påsen innan vi poppar.
men dom har ju gnidit sig mot plasten? Med rätt sort utrustning ger jag mig sjutton på att det finns partiklar på kornen som kan ge CANCER ! (ironiläge påslaget)
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
R
mexitegel mexitegel skrev:
Vi poppar popcornen på spisen i en rostfri kastrull. Blir perfekt varje gång och det är lätt att rengöra kastrullerna, antingen i handdisk eller bara stoppa in dem i diskmaskinen. Enkelt och garanterat plastfritt.
Prova att göra det på gasspis. En gång har jag lyckats att inte bränna och då höll jag upp grytan från själva plattan exakt hela tiden. Har även provat med gjutjärn men bortsett från att det var
㡪⚓⚔†⚡#$@&%*!꩜ #⃣☠ tungt att skaka så hjälpte det inte. Popcorn i mikron tar med min 1000 w ugn exakt 5:30 (tre matskedar popcorn, två matskedar olja). Jag kan göra något annat medan den står och går.
 
R
Immobil Immobil skrev:
Ännu enklare.....

[bild]
Har du kollat innehållsförteckningen? Och jämfört priset?
 
Avfettningsmedel? Det borde fungera Ta nån av de starkare om det finns olika.
 
S sblixten skrev:
Man undrar ju lite om ni som struntar i livsmedelsverkets varningar och dessutom uppmanar oss andra att göra samma sak.
Är det inkompetens eller vad handlar det om?
Andas ni asbest och använder ddt också ;-)
Jag har en påse full med asbestfibrer, jag har finfördelat dessa sedan brukar jag andas in lite då och då... DDT har jag inte lyckats få tag på ännu, men jag jobbar på det. Du kanske har lite som jag kan få köpa? Jag tänkte göra en god drink som jag såg ett recept på (DDT är så tråkigt å andas in nämligen) Lika delar läkarsprit (den starkaste) och DDT sedan värmer du det i en plastbytta, du bör röra runt efter att du värmt den.

Detta är väl helt normalt? :)
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
R d b skrev:
Har du kollat innehållsförteckningen? Och jämfört priset?
Då blir det inte lika enkelt förstås...
 
Tänkte
R d b skrev:
Prova att göra det på gasspis. En gång har jag lyckats att inte bränna och då höll jag upp grytan från själva plattan exakt hela tiden. Har även provat med gjutjärn men bortsett från att det var
㡪⚓⚔†⚡#$@&%*!꩜ #⃣☠ tungt att skaka så hjälpte det inte. Popcorn i mikron tar med min 1000 w ugn exakt 5:30 (tre matskedar popcorn, två matskedar olja). Jag kan göra något annat medan den står och går.
Haha :crysmile::crysmile::crysmile:.
Då är det ju bara att välja, byt till en popcorncertifierad(TM) spis eller ha sunkiga plastlock i micron ;)
 
Popcornproblematiken :rolleyes:
 
Ja, här diskuteras enbart stora världsproblem!
 
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Jag har en påse full med asbestfibrer...läkarsprit (den starkaste) och DDT sedan värmer du det i en plastbytta, du bör röra runt efter att du värmt den.
Glöm inte en skvätt dioxin oxå. Sätter piff på det mesta :)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Glöm inte en skvätt dioxin oxå. Sätter piff på det mesta :)
Ja visste att de va nått jag missat! Har du å sälja? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.