Ett tips är att du ringer och pratar med supporten hos Isodrän, de brukar kunna ge bra tips.[/QUOTE]

Jag jag tror det kan vara klokt. Men misstänker att isodrän ska stå i 90 gr. Men kan ha fel. Tänker höra om jag kan hitta något på kommunen om hur grunden är konstruerad.
 
Såg nog lite slarvigt på skissen, ser att du tänker en fuktsätt av plast sätts ihop med den gamla. Såg i drän-video från byggmax att han hade ngt han kallade för "fuktskyddande membran" är det så du tänker?

Det kritiska tänker jag handlar då om att få det riktigt tätt i skarven till den gamla plasten. Väcker även frågor livslängden på en sådan plast.
 
Jag menar att det brukar vara klokt att följa de rekommendationer en tillverkare ger, särskilt när du nu har en konstruktion som avviker från det normala. Definitivt om om du ska köra på något av deras system. Det var därför jag tipsade om isodräns support :)
 
Jo det där är absolut intressant - tack för tipset. Har ganska kalla vintrar här, så det skulle lite isolering på sockeln är ju verkligen inte fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.