Skräcksnöret Skräcksnöret skrev:
Låter rimligt. Har fått för mig att man kan göra det 1-2 dagar innan regn så överflödet går ner i backen.
Nu ska det inte ner något "överflöd" i backen för då har du gjort fel. Sen ska det INTE regna de närmaste dagarna efter bekämpning.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Nu ska det inte ner något "överflöd" i backen för då har du gjort fel. Sen ska det INTE regna de närmaste dagarna
Bra 👍
 
Skräcksnöret Skräcksnöret skrev:
Har kommit över några liter ren glyfosat och vill spä ut det till en rimlig uttunnad blandning. Någon här med erfarenhet?
☀️
Det ska vara 1-2%
 
  • Gilla
Skräcksnöret
  • Laddar…
D Dag Vag skrev:
Här är en manual för 480gr/l det utmanade för TS är att koncentrationen i dunken är okänd.
[länk]
J Jonas928 skrev:
Det ska vara 1-2%
Tack för era svar 😊
 
R
Skräcksnöret Skräcksnöret skrev:
Du är inte till mycket hjälp😉
Bry dig inte om han, han sitter ensam och trollar om allt o alla😂
 
  • Gilla
Skräcksnöret
  • Laddar…
I det här fallet har han helt rätt så jag vet inte vad trollade består av?
Har man inte koncentrationen, inte vet hur man hanterar det eller ens vet om det är roundup i dunken men ändå frågar om hur det ska blandas så är det en lång väg fram till att komma på att man ska lämna in det som miljöfarligt avfall..
 
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
I det här fallet har han helt rätt så jag vet inte vad trollade består av?
Har man inte koncentrationen, inte vet hur man hanterar det eller ens vet om det är roundup i dunken men ändå frågar om hur det ska blandas så är det en lång väg fram till att komma på att man ska lämna in det som miljöfarligt avfall..
Om man har några liter koncentrerad så antar jag att det kommer från ett lantbruk, där man köper i 20 l dunk. Den ska spädas till 1-2%
 
1%i 1 liter.
Är 10ml
Testa med den blandningen.
I sprejflaska när det är vindstilla så spruta på en växt. Endast lätt. Inte dränka allt.
Värsta sen 5veckor. Är orgäeset inte dött så är det fel koncentration.
Spreja antingen tidig morgon utan dagg eller sen kväll innan solen går ner och ingen dagg är på ingång.
Du vill att preparatet torkar in på bladen och inga pollinerade insekter får det på sig.
 
A Alexn72 skrev:
1%i 1 liter.
Är 10ml
Testa med den blandningen.
I sprejflaska när det är vindstilla så spruta på en växt. Endast lätt. Inte dränka allt.
Värsta sen 5veckor. Är orgäeset inte dött så är det fel koncentration.
Spreja antingen tidig morgon utan dagg eller sen kväll innan solen går ner och ingen dagg är på ingång.
Du vill att preparatet torkar in på bladen och inga pollinerade insekter får det på sig.
Jo nu behöver man inte "tokspraya" utan man kan pensla/dutta på medlet på bladen.
Det behövs en mycket liten mängd för att ta kål på växten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.