Jag har det på mina förråd och vedskjul.
Och vinskiveplåt runt samt en träkil för uppvik papp.
 
Fast det är väl fortfarande en öppen vedbod vi pratar om eller har det blivit nåt som ska inredas som hus? Vad du än lägger på det där taket gör nog att det bli 100 ggr bättre än innan oavsett.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Fast det är väl fortfarande en öppen vedbod vi pratar om eller har det blivit nåt som ska inredas som hus? Vad du än lägger på det där taket gör nog att det bli 100 ggr bättre än innan oavsett.
Ja, det är en öppen bod. Målet är bara att det inte ska droppa ner på veden genom taket.
 
Och unvika läckor så du inte får röta i taket. ;)
 
AJ82 AJ82 skrev:
Jag har bestämt mig för alternativet med papp. Brädorna ligger nu i kloss och pappen är redo att läggas på. Frågan nu är om jag verkligen behöver underlagspapp för detta? Det rör sig ju bara om ett vedskjul, så kraven är kanske lite mindre än för ett bostadshus?
Jag hade bara lagt ett lager papp på en vedbod, om jag hade gått på pappalternativet.
Tar i princip ingen tid att bya om 20 år och jag är tveksam till att livslängden skulle bli det dubbla för att man har underlagspapp ?
 
  • Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
Underlagspapp är helt onödigt.
För vedens skull räcker det med billigaste takplåten, den torkar utan att det är snyggt.
Vill du ha snyggt finns ingen gräns uppåt i pris.
 
  • Gilla
AJ82
  • Laddar…
Klart!

Se så rart det blev:
Nytt svart takpappslag på en uteplats med omgivande grönska och löv på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förvisso regnar det aldrig i den här stan, så jag får kanske aldrig veta om det blev tätt eller inte.
 
  • Gilla
newbee och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.