S
Nerre skrev:
Yrkesmålare är väl oftast så pass duktiga på att spackla att det blir minimalt slipande?
nog får dom slipa men inta lika mycket som oss som inte målar eller spacklar så ofta.
sen använder dom gärna en giraff(typ planaxen)
 
Redigerat av moderator:
Finns en del målare som spacklar som hin håle han själv, jag har sett det.
Det bästa med slipmaskin är ju att man slipper slipdamm och att det går snabbare så man spar kroppen
 
Det är rätt tungt att gå med giraffen också men man slipper ju dammet och det går fort.
 
Fortfarande intresserad av en planslip, men jag vill ju inte köpa nån på ren chans, fast det verkar inte vara någon som använt en sådan och skrivit om det såvitt jag kan hitta via google osv.
 
Personligen tycker jag en planslip är helt oanvändbar vid väggslipning, då skulle jag hellre kört en vanlig ledad slipplatta på skaft.
 
Hyr en på cramo! Dom finns ju i Finland eller så ringer du den största målarfirman i stan å hoppas att dom hyr ut en om du frågar snällt...
 
Tjaa om det inte går med en planslip så fortsätter jag väl med de manuella verktygen, har en platta på skaft och en utan. Imorgon ska jag ta och se om jag får ett rum färdigt, alla rum har nu fått åtminståne ett lager spackel, några andra har fått två lager.

Vad ska man lägga på murade väggar annars, har några sådana också.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.