A
Jag har sett fullständigt igenkalkade genomströmningsvärmare från diskmaskiner installerade från västkusten.
Västkusten är ju rätt så lång och jag kommer inte ihåg vilken ort det var.
Självklart varierare det över sträckan och det är inte heller där så generellt som mitt av dig citerade inlägg kan låta gälla.
 
electroluxaren skrev:
Jag har sett fullständigt igenkalkade genomströmningsvärmare från diskmaskiner installerade från västkusten.
Västkusten är ju rätt så lång och jag kommer inte ihåg vilken ort det var.
Självklart varierare det över sträckan och det är inte heller där så generellt som mitt av dig citerade inlägg kan låta gälla.
Jepp, ett ställe ute på Tjörn där jag var en gång hade väldigt kalkrikt vatten. Maskinen var ca halvåret och värmepumpen igenkalkad för andra gången. Man kunde tom se och känna kalkbeläggningen på innerluckan. Detta var dock rätt lokalt och de fick vattnet åtgärdat på något sätt.
 
D Daniel 109 skrev:
En tablett kan inte avhärda vattnet.

Man ställer inte in indikationen. Msn ställer in doseringen av salt beroende på hur hårt vattnet är.
Både och. Den lägsta inställningen stänger av indikationen om saltpåfyllning. I alla fall på de moderna maskiner jag har ägt.
 
Nej, du ställer inte in indikationen.

Visst lägsta inställningen använder inte salt efter som det inte behövs någon avhärdning om vattnet är mjukt. Har jag sagt något annat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.