Posten hämtad belöning tack
Hund under stol tittar fram vid sönderriven tidning på matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag vet inte vem som ätit upp all hundmat
Hund med huvudet i en tom hundmatspåse på en bäddsoffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
-Ska det vara så jävla svårt att lägga varorna på bandet?!!
Jag stod i kassakön på Jula och kunden längst fram fick precis en utskällning av kassören.
Mellan mig och den stackaren längst fram stod en annan kund.
- Ja men jag har bara köpt ett 9 volts batteri och tänkte ta det direkt i kassan, protesterade kunden.
- Ser du det här? Skrek kassören och pekade hysteriskt runt kanterna på plexiglas buren runt kassan.
- P-L-E-X-I-GLAS! Fortsatte han bokstaverande. Uppsatt för att skydda mot Coronaviruset. Det går fan inte att scanna priset genom det. Förra kunden köpte en påse Ahlgrens bilar och fick betala för 15 kilo trattkantareller!l! Fan vi säljer inte ens det! Och om ni tror att jag ska lägga mig på knä och scanna varan under glipan i dörren så kan ni fetglömma det! Varorna på bandet om ni vill handla, annars skit i det! Regler är regler!
- Jag ber så mycket om ursäkt.
Kunden backade spakt och lade sitt batteri på bandet.
- Så ska det se ut! Sa kassören när han tog betalt.
Därefter vände han sig mot kön och röt till kunden framför mig.
- Varorna på banden! Och du där bakom!
Han pekade på mig och jag pekade på mig.
- Vem? Jag?
- Ja just du! Håll avståndet i kön! Tårna på vänsterfoten är över linjen! Regler är regler!
Oj-oj-oj! Den stackaren måste ha haft en marmeladmacka-på-golvet-med-kletet-ner-frukost-upplevelse!
Snabbt drog jag åt mig foten.

Kunden framför lade prydligt upp sina varor på bandet.
När han skulle betala var det något som krånglade med betalkortet så jag tog tillfället i akt att placera mina två små inköp på bandet. Slutligen lyckades betalningen och kassören vände blicken mot mig.
Ögonen blev stora som tefat och munnen formades som ett O.
Det hade säkert gått bra om inte handtaget på den uppresta skottkärran fastnat och rivit ned lysrörsarmaturen över kassan.
Skottkärran tippade över och föll rakt över kassören.
Kassören och kärran brakade i golvet.
Kassören underst.
- JÄVLARS-HELVETE! Ekade det dovt inne ifrån kärran.
Inte blev det bättre när ena pedalen på motionscykeln fastnade och bröt av kassadisplayen som satt på en stång.
Cykeln gjorde en skarp vänstergir och föll över kanten med ett ännu större brak än skottkärra+kassör varianten.
Från kassören hördes inte ett ljud.
Skrämt rusade jag fram och slet upp plexiglasdörren. Tog i med all min kraft och lyckades lyfta på skottkärran i det trånga utrymmet.
Kassören kröp vimmelkantig ut.
- Där hade du tur! Pustade jag ut.
Kassören glodde skelögt på mig.
- TUR! Skrek han. HUR FAN KAN DU KALLA DET TUR?
- Det kunde varit cykeln först, svarade jag lättad över att han var oskadd,
- Du kan väl för fan inte ställa upp en skottkärra och en motionscykel på bandet! Det är alldeles för tungt!
Kassören borstade av sig och rättade till skjortan.
- Ja men du sa ju alla varorna på bandet. Regler är regler. Så sa du, försvarade jag mig.
- Men för fan karl! Är ni idiot?
- Nää ... eller ... Jag vet faktiskt inte ... Har inte kollat upp det där.
Kassören gav upp ett avgrundsvrål.
Slet ut skottkärran på tvären så plexiglasburen sprack i småbitar och resten av kassasystemet följde med ut.
Samtliga kassabelysningar i butiken slocknade.
- NI ÄR EN IDIOT! HÖR NI DET! IDIOT!
Kassören slet åt sig det trasiga kassasystemet, klämde fast det under armen och stegade darrande av vrede iväg.
Jag såg efter honom.
Hoppas han inte tappar smörgåsen med påläggssidan ner imorgon. Det brukar bli en jobbig dag då.
 
  • Gilla
  • Haha
niklasn och 29 till
  • Laddar…
Det går att scanna streckkoden genom plexiglaset...
 
useless useless skrev:
Det går att scanna streckkoden genom plexiglaset...
thomas33 thomas33 skrev:
Förra kunden köpte en påse Ahlgrens bilar och fick betala för 15 kilo trattkantareller!l! Fan vi säljer inte ens det!
 
  • Wow
Leif i Skåne
  • Laddar…
Karlia
Kunden har inte alltid rätt. Eller omdöme.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det går att scanna streckkoden genom plexiglaset...
Förstör nu inte en bra historia med fakta...:p
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Karlia
Då får väl jag också be om ursäkt :D
 
A
thomas33 thomas33 skrev:
-Ska det vara så jävla svårt att lägga varorna på bandet?!!
Jag stod i kassakön på Jula och kunden längst fram fick precis en utskällning av kassören.
Mellan mig och den stackaren längst fram stod en annan kund.
- Ja men jag har bara köpt ett 9 volts batteri och tänkte ta det direkt i kassan, protesterade kunden.
- Ser du det här? Skrek kassören och pekade hysteriskt runt kanterna på plexiglas buren runt kassan.
- P-L-E-X-I-GLAS! Fortsatte han bokstaverande. Uppsatt för att skydda mot Coronaviruset. Det går fan inte att scanna priset genom det. Förra kunden köpte en påse Ahlgrens bilar och fick betala för 15 kilo trattkantareller!l! Fan vi säljer inte ens det! Och om ni tror att jag ska lägga mig på knä och scanna varan under glipan i dörren så kan ni fetglömma det! Varorna på bandet om ni vill handla, annars skit i det! Regler är regler!
- Jag ber så mycket om ursäkt.
Kunden backade spakt och lade sitt batteri på bandet.
- Så ska det se ut! Sa kassören när han tog betalt.
Därefter vände han sig mot kön och röt till kunden framför mig.
- Varorna på banden! Och du där bakom!
Han pekade på mig och jag pekade på mig.
- Vem? Jag?
- Ja just du! Håll avståndet i kön! Tårna på vänsterfoten är över linjen! Regler är regler!
Oj-oj-oj! Den stackaren måste ha haft en marmeladmacka-på-golvet-med-kletet-ner-frukost-upplevelse!
Snabbt drog jag åt mig foten.

Kunden framför lade prydligt upp sina varor på bandet.
När han skulle betala var det något som krånglade med betalkortet så jag tog tillfället i akt att placera mina två små inköp på bandet. Slutligen lyckades betalningen och kassören vände blicken mot mig.
Ögonen blev stora som tefat och munnen formades som ett O.
Det hade säkert gått bra om inte handtaget på den uppresta skottkärran fastnat och rivit ned lysrörsarmaturen över kassan.
Skottkärran tippade över och föll rakt över kassören.
Kassören och kärran brakade i golvet.
Kassören underst.
- JÄVLARS-HELVETE! Ekade det dovt inne ifrån kärran.
Inte blev det bättre när ena pedalen på motionscykeln fastnade och bröt av kassadisplayen som satt på en stång.
Cykeln gjorde en skarp vänstergir och föll över kanten med ett ännu större brak än skottkärra+kassör varianten.
Från kassören hördes inte ett ljud.
Skrämt rusade jag fram och slet upp plexiglasdörren. Tog i med all min kraft och lyckades lyfta på skottkärran i det trånga utrymmet.
Kassören kröp vimmelkantig ut.
- Där hade du tur! Pustade jag ut.
Kassören glodde skelögt på mig.
- TUR! Skrek han. HUR FAN KAN DU KALLA DET TUR?
- Det kunde varit cykeln först, svarade jag lättad över att han var oskadd,
- Du kan väl för fan inte ställa upp en skottkärra och en motionscykel på bandet! Det är alldeles för tungt!
Kassören borstade av sig och rättade till skjortan.
- Ja men du sa ju alla varorna på bandet. Regler är regler. Så sa du, försvarade jag mig.
- Men för fan karl! Är ni idiot?
- Nää ... eller ... Jag vet faktiskt inte ... Har inte kollat upp det där.
Kassören gav upp ett avgrundsvrål.
Slet ut skottkärran på tvären så plexiglasburen sprack i småbitar och resten av kassasystemet följde med ut.
Samtliga kassabelysningar i butiken slocknade.
- NI ÄR EN IDIOT! HÖR NI DET! IDIOT!
Kassören slet åt sig det trasiga kassasystemet, klämde fast det under armen och stegade darrande av vrede iväg.
Jag såg efter honom.
Hoppas han inte tappar smörgåsen med påläggssidan ner imorgon. Det brukar bli en jobbig dag då.
Haha,det beteendet påminner om "the soup nazi" :)
 
  • Haha
  • Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
Snart i en brevlåda nära dig:
9q09ipa4q5n51.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
niklasn och 11 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Haha,det beteendet påminner om "the soup nazi" :)
"NO SOUP FOR YOU!!" :crysmile:
 
Butiksmedarbetare frågar kund om hjälp i vinavdelningen, pratbubblor med text, humoristisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 24 till
  • Laddar…
Tecknad bild av får i en polisutredning med nummer, en sömnig förövare och två män som tittar på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
em72 och 8 till
  • Laddar…
That was a cheap joke.
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.