Kan man vara lite gravid ?
- Mina barn märkte inte det i så fall...
 
Inte lite gravid, men låggravid borde man kunna vara, motsatsen till höggravid...
 
Sen är det väl så med de testerna att om de visar plus, true, 1 så är man gravid. Om de visar ingenting, false, 0 så vet man inte. Man kan vara gravid ändå.

Fast nu är vi inte roliga längre. :)
 
Nu blir det inte humor utan folkbildning.

Graviditetstestet bör räknas som digitalt, eftersom det använder en begränsad uppsättning diskreta symboler. Begränsad till två, faktiskt, gravid eller ogravid.

Antingen är man gravid eller inte. Det finns inga mellanlägen.

Blanda inte ihop digital med binär. Det är inte alls samma sak. Det decimala talsystemet i sig är precis lika digitalt som det binära. I båda fallen använder man en uppsättning diskreta symboler, i det första fallet tio, i det andra två.

Det går att uttrycka exakta tal eller approximationer till de reella talen i det binära talsystemet lika bara som i det decimala.

(I de här diskussionerna ser man också tydligt att ordet man i de här sammanhangen är ett generiskt pronomen, det betyder helt uppenbart inte "vuxen person med y-kromosom".)
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Inte lite gravid, men låggravid borde man kunna vara, motsatsen till höggravid...
Skengravid kanske är "lite gravid" ;)
 
Mikael_L
useless skrev:
Det kanske var ett faderskapstest? :rolleyes:
Shit, finns det?

Jag skulle torskat direkt. :surprised:
 
andersmc skrev:
Antingen är man gravid eller inte. Det finns inga mellanlägen
Jag skulle faktiskt drista mig till att säga att en skengraviditet är just ett mellanting. Kroppen tror att den är gravid men det saknas foster.
 
Gravid tillhör den lilla gruppen adjektiv som inte går att komparera. Precis som; död barhuvad och trekantig.

Hur gör vi nu en snygg radioövergång från folkbildning á la "andersmc" tillbaka till humor? :)
 
Kom på det!
Ett adjektiv och två verb böjes:

Dryg, drygare, Göran Persson.
Slinta, slant, 1-krona.
Pippa papp, Munksjö.
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
På tal om graviditet :
Mamma till pannkaksälskande 4-åring : "Nu får du inga fler för du blir så tjock om magen!"
Samma barn får, några dagar senare, syn på höggravid kvinna på bussen och utbrister medlidsamt: "Jag vet vad tant har gjort - men visst är det gott?"
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Skengravid kanske är "lite gravid" ;)
SJ?
 
Tecknad bild av två zebror, en med QR-kod istället för ränder och pratbubblan "Evolve!".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 8 till
  • Laddar…
Mer folkbildning....
Blanda inte ihop binär, i betydelsen tvåvärd (ja/nej, 1/0, gravid/icke-gravid), med det binära talsystemet.
Digital är till naturen binär, dvs antar två värden. T ex på/av, 1/0.

Men nu är vi fortfarande inte roliga...
 
I stället för att vara binär kan man ta sig en geting!

Jag vet sämre Hegerforsare får man nog leta efter :confused:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
MagHam skrev:
Kom på det!
Ett adjektiv och två verb böjes:

Dryg, drygare, Göran Persson.
Slinta, slant, 1-krona.
Pippa papp, Munksjö.
Spinna, spann, plåthink
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.