Mikael_L skrev:
Korrekt.


Då kommer min nästa fundering.
Du och jag har vårt basläger på nordpolen.
Min snöskoter får soppatorsk så jag tar kompassen och går norrut till baslägret och räknar steg samtidigt.
Sen ger jag dig kompassen och säger "Ta reservdunken och gå 2600 steg söderut så hittar du skotern, själv måste jag vila nu!"

Hur gör du nu? ;)
Går 2600 steg söderut, sedan rakt väster eller österut. Skotern står någonstans på den cirkeln.
(Sen kommer inte en vanlig kompass att fungera nåt vidare, bla därför att den geografiska norpolen inte sammanfaller med den magnetiska sydpolen, men man ska inte förstöra en bra historia med att komma dragande med fakta.)
 
Mikael_L skrev:
Nu måste du faktiskt försöka vara strikt teoretisk här och inte bry dig om verkligheten ... :)
Precis. I verkligheten hade jag förmodligen sagt att du skulle vila lite och sen gå och hämta skotern själv.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
En absolut sann historia......

UFO Jakobstad, en förening för UFO-fantaster i Jakobstadstrakten hade träff i Lepplax en mörk kväll. Utrustade med kikare och kameror och full beredskap att iaktta och fotografera eventuella ljusfenomen.
Tydligen hade någon verklig eller inbillad händelse i Lepplax tilldragit sig deras uppmärksamhet.
Naturligtvis blev UFO-träffen känd i trakten så några pojkar från byn band fast en liten ficklampa i benen på sin tama kråka och lät den flyga omkring........ och naturligtvis blev UFO-iaktagelsen rapporterad i pressen.....:rolleyes:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
-RB- skrev:
Du får läsa hela mitt inlägg. :)
Okej då! Förstod det som att du menade att man stod på geografiska nord, och därmed hade magnetiska söderut, mot Kanada.. :surprised:
 
Skämtsam flödesschema för ingenjörer med WD-40 och silvertejp för att fixa saker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Real7 och 8 till
  • Laddar…
HasseTeknik skrev:
Du och jag har vårt basläger nordpolen.
Min snöskoter får soppatorsk så jag tar kompassen och går norrut till baslägret och räknar steg samtidigt.

D.v.s. skotern står söder om polen och man går till polen för att hämta soppa. Därefter gäller det att hitta tillbaka .....
Jävla jobbigt att gå till Polen från nordpolen. Måste ta flera år 😣
 
  • Gilla
Posa71 och 2 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
[bild]
Skulle flödesshemat vara finskt skulle det vara en slägga till höger och en ännu större slägga till vänster.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Vad händer om en kock gör något olagligt? Han hamnar i rätten.
Minns ni vad som hände för några år sedan när Scan fick problem med lönsamheten i sin charkuteriverksamhet?

De skar ner personalen :p

OT
Min salig far sa alltid kattskjuteri i stället för charkuteri.
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Trodde det var skillnad på Versaler och Gemena 😉.
 
Stulen från en facebookgrupp, men det är min typ av humor :)
En kaka med en chokladbit placerad över ett vägguttag, liknar en kaka i en badrumsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Den var...
 
  • Ren med ett armbandsur monterat på hornet och ordet "KLOCKREN" i stor text under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vis int bilden åt herra i Bryssel.
Då börj dom å kräv Rolex på varenda ren.
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
01 10 11

Edit: There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 2 till
  • Laddar…
Det finns 3 sorters människor: de som kan räkna och de som inte kan räkna.
 
  • Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.