Apropå språkförbistringar. Kom bara osökt att tänka på när vi satt i fikarummet för ett antal år sen (FredrikR känner till området då det är högst lokalt i hans hemtrakt) och en finne sade till sin kollega som var svensk..
-Nu Olle vi åka tjärna ängar!
-Men vi har väl inget att göra i Tjärna Ängar?
-För Satana Olle!! Vi åka och TJÄRNA PENGAR!!
-(tyst)
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ett liiitet steg uppåt:
[bild]
Jag har upplevt detta personligen på en kinarestaurang. Beställde en öl till maten och kyparen tittade på mig och frågade:
- Juice?
- Nej, öl tack.
- Juice?
- En öl sa jag!
- Juice eller mörk?

Jag tog juice :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
nino och 13 till
  • Laddar…
Har upplevt något liknande när jag sommarjobbade på en OK-mack för många år sedan. En kund handlade lite ransom varor och när han kom fram till mig ville han ha tjosan??? Fattade inte ett dugg!!! Tjosan väste han fram! Tjosan på dig med tyckte jag!! Kön växte och han viskade tillslut tjosan till mig…..det visade sig att han ville ha kondomer som hette cho-san!! Det va inte han som va rödast i ansiktet när han betalat!!
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 7 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Apropå språkförbistringar. Kom bara osökt att tänka på när vi satt i fikarummet för ett antal år sen (FredrikR känner till området då det är högst lokalt i hans hemtrakt) och en finne sade till sin kollega som var svensk..
-Nu Olle vi åka tjärna ängar!
-Men vi har väl inget att göra i Tjärna Ängar?
-För Satana Olle!! Vi åka och TJÄRNA PENGAR!!
-(tyst)
Hörde på dala-radion om en finne som hoppat in i en taxi i Borlänge.
Han hade hamnat i Särna, tror det skulle ha hänt på 80-talet
 
  • Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Apropå språkförbistringar. Kom bara osökt att tänka på när vi satt i fikarummet för ett antal år sen (FredrikR känner till området då det är högst lokalt i hans hemtrakt) och en finne sade till sin kollega som var svensk..
-Nu Olle vi åka tjärna ängar!
-Men vi har väl inget att göra i Tjärna Ängar?
-För Satana Olle!! Vi åka och TJÄRNA PENGAR!!
-(tyst)
Finns en liknande sägen om en dragen finne skulle åka taxi i Borlänge.
Han hoppade in och chauffören frågade var resan skulle gå.
- Särna svarade han kort.
Passageraren somnar och blir väckt av föraren efter en lång resa.
- Nu är vi framme i Särna.
- Passageraren tittar sig om kring och svarar, inte Särna, Särna ängar... (Tjärna ängar).

Troligtvis en "råttan i pizzan" historia och att jag glömt hälften av historien. Men lite kul kan den vara iaf.
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
På 90 talet, en bussutflykt i Japan. Japanerna rökte i bussen och min son som ännu inte kunde uttala R ljudet var rätt så förundrad över detta och sa med hög röst till Rolf: " Du.... Jolf... Vet du vad? Man fåj GÖKA på den häj bussen!!! Som vi skrattade :rofl::crysmile::p
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Har upplevt något liknande när jag sommarjobbade på en OK-mack för många år sedan. En kund handlade lite ransom varor och när han kom fram till mig ville han ha tjosan??? Fattade inte ett dugg!!! Tjosan väste han fram! Tjosan på dig med tyckte jag!! Kön växte och han viskade tillslut tjosan till mig…..det visade sig att han ville ha kondomer som hette cho-san!! Det va inte han som va rödast i ansiktet när han betalat!!

Vi hade en utbytesstudent på 80 talet från Japan, han kunde nästan ingen engelska och vi hade svårt att kommunicera. Efter några veckors tysthet, deppighet och hemlängtan så stod vi i en lång kö i Matbutiken. Då plötsligt sken han upp och blev jätteglad, började peka på paketen som hände vid disken och låta med rätt hög röst... Cho San !!! Cho San!!!! Means butterfly in Japanese!!!!! Just det "Den fjärilstunna kondom var det" Jag blev också röd i ansiktet kan jag säga.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
Äldsta dottern sade, när hon var liten, inte mössa utan mutta och inte ficka utan fitta.

När jag lämnar henne på förskolan ska barnen gå ut direkt och en av fröknarna säger till dottern att dom ska leta upp en mössa så hon inte fryser om öronen.
Dottern svarar högt och tydligt -FRÖKEN JAG HAR MIN MUTTA I FITTAN…
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
nino och 9 till
  • Laddar…
EddieHansson
Illustration av två animerade karaktärer i säng, kvinnan talar och mannen ser generad ut, med pratbubblor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Äldsta dottern sade, när hon var liten, inte mössa utan mutta och inte ficka utan fitta.

När jag lämnar henne på förskolan ska barnen gå ut direkt och en av fröknarna säger till dottern att dom ska leta upp en mössa så hon inte fryser om öronen.
Dottern svarar högt och tydligt -FRÖKEN JAG HAR MIN MUTTA I FITTAN…
Våran ena grabb sa också mutta istället för mössa, blev lite komiska stunder.

Engång brast han ut "mammas mutta" när vi skulle ut från en affär..

Tur att minstingen nu säger huvud åt mössa, blir inte lika kul.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ett liiitet steg uppåt:
[bild]
Jag har gjort en liknande:
- Har ni weissbier?
- Bananer
- Har ni weissbier?
- Bananer
- Har ni weissbier?
- PAULANER!

:crysmile:

(Högljudd pub, trodde bartendern var full) :D
 
  • Gilla
  • Haha
Riemann och 1 till
  • Laddar…
Sammanställning av frisörbesök med två kvinnor och två män, skämtsamt prissatta till 1000 kr för kvinnor och 150 kr för män.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 18 till
  • Laddar…
En fågel som är placerad så att det ser ut som en murkna i tegelväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

REBUS-TIME: :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]
REBUS-TIME: :cool:
Fogsvans
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.