Gammelnörden
Tecknad bild av tomtens släde med renar sedd bakifrån mot en natthimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
DrKnowLittle och 7 till
  • Laddar…
Ibland hittar man bilder som man inte vet riktigt var de passar in. Kanske i "kattråden" men då det är fredag så får den väl hamna här. Ganska sött resultat om jag får tycka till.

Svart och vit katt sitter på en annan vit katt, följt av en bild på en vit och svart kattunge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En annan svårplacerad bild är den nedan. Kunde ha legat i tråden om "värsta lastsäkring" men nu hamnar den här.

Pickup med släp som bär en stor rosa plastskulptur som liknar bakdelen av en naken figur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsätter vi på temat så kan det gå fel om man inte lyssnar uppmärksamt.

Illustration av en jultomte som taler med alver som tillverkar Gandalf-dockor och bilbodjur i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som verkar ha använt den riktiga varan men är nöjd ändå kan bli så här glad.

Kvinna i sjukhussäng lyfter segervisst ena armen medan hon håller en nyfödd baby.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och slutligen något som borde ligga i en tråd med barnförbjudna hemskheter men då jag inte hittar den så får det väl bli i denna tråd.

Skärmavbild av en textskämt om två personer som försöker fuska i en korvätningstävling, vilket slutar i humoristisk förvirring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 12 till
  • Laddar…
Håll min öl, har en superbra ide :geek:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
hampouspous och 12 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Håll min öl, har en superbra ide :geek:
Sånt man bara gör en gång...
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Håll min öl, har en superbra ide :geek:
Påminner om en kollega, fast han gjorde liknande med en stege och en regel. Har tyvärr inte kvar bilden.
 
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Påminner om en kollega, fast han gjorde liknande med en stege och en regel. Har tyvärr inte kvar bilden.
Hoppas kollegan är kvar!
 
  • Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hoppas kollegan är kvar!
Jodå, det var inte han själv som satt fast, det var stegen :D Nu fick jag rätt kul bilder i huvudet...
 
N Niq skrev:
Hur många som känner igen föjande bilder känner sig gammla ❓
[bild] [bild]
[bild]
Jag känner mig inte alls gammal när jag ser det, men minns väl alla tre sakerna.
Den första bilden minns jag att man inte sällan drog av ringen på o då fick men lite pill. Dessutom kunde man använda ringen till parkeringsautomaten istället för mynt. Mycket praktiskt om man inte hade någon slant i fickan. Det räckte oftast med att titta sig runt på trottoaren så hade man löst det.

Andra bilden har jag inte haft själv, men min farmor hade. Den lekte jag lite med ibland.

Tredje bilden tänker jag att den hör inte dit, den är inte förknippad med ”gammal”. För en sådan använder jag i stort sett dagligen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
K knipo skrev:
Andra bilden har jag inte haft själv, men min farmor hade. Den lekte jag lite med ibland.
Inte det minsta roligt egentligen! Men nu har jag nästan hela dagen sökt efter denna där tingesten utan att hitta förklaring!!
Jag har en liten cell där uppe i ett undanskuffat hörn som memorerat den från tidiga barnsben, men denna inte vill koppla med övriga celler så förklaringen uteblir. Och därför undrar jag ödmjukast: VAD ÄR DET FÖR NÅGOT??
 
  • Gilla
cergod
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Inte det minsta roligt egentligen! Men nu har jag nästan hela dagen sökt efter denna där tingesten utan att hitta förklaring!!
Jag har en liten cell där uppe i ett undanskuffat hörn som memorerat den från tidiga barnsben, men denna inte vill koppla med övriga celler så förklaringen uteblir. Och därför undrar jag ödmjukast: VAD ÄR DET FÖR NÅGOT??
Tydligen en addressbok från 70-talet (jag gjorde en bildsökning).
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Inte det minsta roligt egentligen! Men nu har jag nästan hela dagen sökt efter denna där tingesten utan att hitta förklaring!!
Jag har en liten cell där uppe i ett undanskuffat hörn som memorerat den från tidiga barnsben, men denna inte vill koppla med övriga celler så förklaringen uteblir. Och därför undrar jag ödmjukast: VAD ÄR DET FÖR NÅGOT??
Den låg på telefonbordet intill den gråa telefonen med snurrskiva.
Det är en telefonbok pre mobil.
Ett sorts kartotek.
Man drog ned den lilla platsbiten i mitten till den bokstav man sökte på. Sedan tryckte man på knappen längst ned så öppnade sig locket och man kunde se telefonnumret.
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tydligen en addressbok från 70-talet (jag gjorde en bildsökning).
Japp. Du drar reglaget till den bokstav du vill kolla/skriva in adress/tel på och trycker på knappen så öppnas som med magi rätt sida (om jag kommer ihåg rätt, har haft en sån nån gång på 70-talet).
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Tydligen en addressbok från 70-talet (jag gjorde en bildsökning).
Aaah! Samma funktion som Siri alltså.
 
  • Gilla
anis16
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Japp. Du drar reglaget till den bokstav du vill kolla/skriva in adress/tel på och trycker på knappen så öppnas som med magi rätt sida (om jag kommer ihåg rätt, har haft en sån nån gång på 70-talet).
Tack, kände igen den i förmiddags utan att veta och har haft gnagande i bakhuvet vad det var för tingest.
 
Noramasen Noramasen skrev:
Aaah! Samma funktion som Siri alltså.
Vi hade faktiskt motsvarigheten till hitta.se på den tiden också
Den kallades för telefonkatalog :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.