Skenna skrev:
Jag tror att HTH i Danmark (där köken tillverkas) har problem i sin tillverkningsprocess med MDF. De har inte jobbat med vattenbaserade färg lika längre som Myresjö/Marbodal.
Arbetar du möjligtvis på Myresjö/Marbodal? Nytt konto med flera positiva inlägg om dessa märken och nedklankande på andra utan underbyggda argument.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Det roliga är ju att HTH, Marbodal, Myresjökök och 17 andra varumärken tillhör Nobia-koncernen. Visserligen tillverkas köken på olika platser, men rent logiskt är de bara varumärken.

Se https://www.nobia.com/Brands/
 
Det gick inte på garantin. Jag har annat för fuktig trasa... Så jag får väl köpa ny lucka och passbit.
 
Biten över fläkten är kapad på plats iom att köket inte är beställt med anpassning till vitsarna.
Ser ut som att bubblorna på biten blivit när dom kapat den
 
Redigerat:
Du borde reklamera till föreningen eller byggherren om det är så att det är felaktig montering/kapning av passbiten.
 
Redan anmält till byggherren, men som hänvisar bara till hth.
Orkar inte tjata mer. Tar med mig passbiten in idag och beställer nytt.
 
Snabeln skrev:
Redan anmält till byggherren, men som hänvisar bara till hth.
Orkar inte tjata mer. Tar med mig passbiten in idag och beställer nytt.
Har ni garantitid kvar ska entreprenören kontakta HTH. Ni har inget avtal med dem. Han gör fel i att hänvisa er till dem.
 
R
du kommer få samma problem igen om då låter ändträet stå öppet mot fukt såsom när man kokar och steker. Du får behandla ändträet med något annars får du samma sak igen.
 
falkn skrev:
Har ni garantitid kvar ska entreprenören kontakta HTH. Ni har inget avtal med dem. Han gör fel i att hänvisa er till dem.
Det är väl den klassiska förhalningstaktiken så att kunden ska tröttna.
 
Så ja nu har jag köpt nytt!
Passbiten var lackad under till denna gången. Den var 3 mm längre än den gamla, så jag förstår inte varför den var kapad förra gången. Dåligt av byggherren!
 
Antagligen var det med skickat en större för att kapa till,dom gör så ibland om dom som sälje snickerierna inte lev. vitvarorna.
 
Snabeln skrev:
Dömer inte ut hela hth, men man ser verkligen hur tunn färgen är och det förvånade mig. Bodde i en hyresrätt innan och det var bra mycket bättre kvalite, vet dock inte vilket kök det var:)
Men som i tidigare inlägg så verkar det vara skillnad i bostadsrätt och privat.
Ganska vanligt i hyresrätter att man sätter in laminatluckor så det ska hålla längre. :)

Nils82 skrev:
HTH är ju ett ekonomikök.......så det är ju "billigt". Oftast så behandlas billiga kök "billigt" när de monteras. T ex en passbit som inte målas i efterhand.......resultatet är ofta undermåligt.
Meningslöst inlägg för vad är ett ekonomikök enligt dig ???
Precis som någon annan skrev så har i princip alla leverantörer en billigare variant som produceras och sälj för projekt (nybyggen) då ingenting får lov att kosta något.
Snabeln skrev:
Så ja nu har jag köpt nytt!
Passbiten var lackad under till denna gången. Den var 3 mm längre än den gamla, så jag förstår inte varför den var kapad förra gången. Dåligt av byggherren!
Lite nyfiken är jag hur du lyckats... ;)

Den 20/11 skulle du ta biten med dig in och den 22/11 har du redan fått biten och kan se storlek och att den är lackad.




Sågar man en passbit som ska sitta på ett så utsatt ställe hos en privatperson så tätar man sågsnittet med limtätmassa alternativt silikon för att inte sådant ska kunna inträffa och till vissa skåp hos bl.a HTH följer det med liknande plastlist som man har till sockeln, att sätta på den delen över fläkten som är närmst fläkten nedåt.
Dock är det skillnad på nybygge och privat. :(
 
Vadå hur jag lyckats? Passbiten hade som på lager, fick med mig den hem. Luckan beställd, kommer v51.
Är ju inte svårt att se att den är lackad runt om?
Den sitter uppe nu iaf.
1448388761821150900742.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mest imponerad av att de hade den på lager vilket är otroligt sällsynt så det var ju jättebra för dig att det löste sig så smidigt.

Grattis :) :)
 
Han i butiken var lika förvånad, den hade legat där ett tag. Fick den till och med gratis. Betalade bara 600 för lucka inkl gängärn :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.