Jag kan säga nu att på papper kan jag få en mindre ersättning per säsong,nån tusenlapp+elersättningen då. Däremot är han inte villig lägga in nåt om att de måste flytta kåtan om vi säljer stugan.Han menar att det ändå är byggnadsstyrelsen som avgör.Undrar om nån kan svara på utifall de får godkänt och man finner att det blir problem av nåt slag kan man sen lägga in besvärsyttranden till kommunen eller länsstyrelsen ? Eller kan man räkna med att det måste vara av allvarligare art. Lite undrar man ju förståss om man säljer sig för billigt.Hörde att en skogsägare som de ville arrendera yta av för biltest chockhöjde arvodet till runt 150 000 tror jag det var..men man kanske ska va nöjd ändå..försöker se 35kvm grillkåta,4.8m hög 25 m framför mig..svårt.
 
35kvm och 4,8m hög...hmm....som 2st sommarstugor på varann.....kanske inte så kul.....
 
Stugan våran ligger nog i höjdläge 1 m över tänkt plats sluttar ner mot sjön,vi har väldigt mycket sjöutsikt från verandan så grillkåtan täcker bara av en del sjöutsikt,största + et jag hoppas på är att det blir lite vindskydd då det nästan alltid blåser från det hållet mot verandan. Största kruxet är väl om man vill sälja nån gång å kåtan står där.Men stugan ligger inte isolerat så den som söker avskildhet skulle nog ändå inte välja denna. Å tjaa är det en social typ så kanske det t o m skulle uppskattas.
Mycket sker ju via muntligt snack där uppe..men skulle det komma en ny hotellchef som inte är så lyhört är det def bra ha papper.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.