Plattan gjöts i februari och golvet i maj och efter 1-1, 5 månader börjat komma fuktbaggar och nån månad sen hoppstjärtar
 
Då skulle jag definitivt vänta minst ett halvår. Gör inga förhastade åtgärder nu.
 
De funderar på att ta dit nån som kan inspektera huset för att få det dokumenterat ifall att det är nåt byggfel kanske och det kostar runt 2000 euro bara det... Skriver här å deras vägnar eftersom det verkar som att de får inte mycket information där borta...det är tydligen inte så vanligt med hoppstjärtar där nere, så jag är väldigt tacksam att få nån info överhuvudtaget ...
 
Jag tror förvisso inte att hoppstjärtar är en särskilt svensk företeelse mer än någon annan, men det är inte alla som upptäcker så små insekter som dessa. Att betala 2000 Euro för att kontrollera ev. byggfel skulle jag avråda ifrån å det bestämdaste. Att vänta ett halvår bör knappast innebära sämre förutsättningar att hävda byggfel och jag är tämligen säker på att problemet lindrats tills dess. Jag är ingen expert på något vis, det ska dock tilläggas. Jag vet däremot hur stressad man blir som ny husägare vid tillfällen som dessa och det är lätt att handla irrationellt. Håll huvudet kallt är mitt råd till dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.