A AndersS skrev:
Måla sedan ett orange streck på stensättningen var fibern går så har du det utsatt och klart inför framtida arbete;)
Och du var inte först att gräva av en fiberanslutning och definitivt inte den sista.
Eller grönt som är färgen för fiber.
 
E elmont skrev:
Så du menar att du skulle vara i den positionen att du kan bestämma hur/vad "nätägaren ska göra?????
Jag har aldrig haft problem med dem när de är här :)
De är väldigt tillmötesgående och trevliga att ha och göra med.. både el- och fibernissar :)

Fibernissarna borrade in trådarna där jag ville ha dem i huset.. och jag fick boxen där jag ville ha den.. trots att "projekteringen" bestämt annat från början (y) ..no problemas!
 
Staffans2000
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Alternativförklaringen, är att jag skall lägga gångstenar.
Såhär.
Renoveringsprojekt av en trädgårdsgång med nylagda stenplattor och verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ser ut som du behöver gräva ner den där lite djupare
"Be careful out there"
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
E
D debbo skrev:
Ser ut som du behöver gräva ner den där lite djupare
"Be careful out there"
Vad mens, ett gediget arbete ju.

Blev perfekt efter några omgrävningar, de lyckades till slut få ner den i marken ordentligt så den inte syntes.
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Fixa något att lägga över i hela bredden av gången så om någon börjar greja där i framtiden framtiden ska man reagera, kanske ett märkband orange/grönt. Har du någon firma i närheten som brukar gräva fiber så får du en stump, går bra med gult plastskydd för el också som nödlösning.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Det ser ut att ligga en bit grönt märkband till höger? Hur hamnade det där?
 
Staffans2000
useless useless skrev:
Det ser ut att ligga en bit grönt märkband till höger? Hur hamnade det där?
Det är ingen hund. Det är en bergsvarg! "Mr. Walker."
I detta fall. Det är inget märkband. Det är ett paketband.
Mr. Staffans
 
Märkband eller paketband... Det är grönt, så gräv ner det en bit ovanför fibern.
Det skickas ju datapaket i fibern, så helt fel är det inte.
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Märkband eller paketband... Det är grönt, så gräv ner det en bit ovanför fibern.
Det skickas ju datapaket i fibern, så helt fel är det inte.
Dagens bästa !
 
Staffans2000
Kan det vara glappis på fiberanslutningen? För ibland funkar det och ibland inte. Det mysko är att ena stunden är det Wifin (internet är eventuellt inte tillgängligt) och den andra kabelanslutningen.

Konstig slump om routern pajat samtidigt som den nya fiberkabeln installerades. Alla lampor i routern som skall lysa, lyser. Likaså i fiberanslutningslådan.

Förhastade mig pga. affekt. Återstartade routern, så funkade det igen.

Staffans
 
Redigerat:
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kan det vara glappis på fiberanslutningen? För ibland funkar det och ibland inte. Det mysko är att ena stunden är det Wifin (internet är eventuellt inte tillgängligt) och den andra kabelanslutningen.

Konstig slump om routern pajat samtidigt som den nya fiberkabeln installerades. Alla lampor i routern som skall lysa, lyser. Likaså i fiberanslutningslådan.

Förhastade mig pga. affekt. Återstartade routern, så funkade det igen.

Staffans
Är det aldrig båda som är nere samtidigt så kan det inte vara fibern. Skönt det fixade sig. Åter till ölen?
 
Staffans2000
J Jocke Best skrev:
Är det aldrig båda som är nere samtidigt så kan det inte vara fibern. Skönt det fixade sig. Åter till ölen?
Jag med:beer::devilish::p
 
  • Älska
Jocke Best
  • Laddar…
BigR
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kors i taket. Igår ringde de. Idag lagades den.
Så här såg det ut.
Vad är det jag ser för grejor?

[bild]
När de stack och sade att det var klart, såg det ut såhär! Skall verkligen inte skyddsröret skarvas också?

Staffans
Det där ser ju värdelöst ut från början till slut oavsett vad som är godkänt eller inte. Men man kan ju ha aortan utanpå kroppen också så länge ingen sticker hål i den.
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.