Ok rostspray alltså
 
R Rolle85 skrev:
Ok rostspray alltså
Går med bensin, rost olja, smörjsprej.

mm
 
Ok inväntar ändå packningar på posten
 
 
Startade idag och problemet med varvtalet är borta.
 
R Rolle85 skrev:
Startade idag och problemet med varvtalet är borta.
R Rolle85 skrev:
Startade idag och problemet med varvtalet är borta.
R Rolle85 skrev:
Startade idag och problemet med varvtalet är borta
Utan vidtagen åtgärd?
 
Ja
 
Jag hällde i förgasarrengöring i bensinen bara
 
R Rolle85 skrev:
En fundering. När jag drar gasreglaget till choke så flexar gasen tillbaka som om den inte orkar hålla kvar i maxläge, ska de va så eller ska man justera på muttern på wiren uppe vid handtaget?
Har för mig att våran honda på jobbet, klickar i choken när man drar gasteglaget mot choke och trycker en gnutta. Kan inte säga att din honda är likadan. Men det kan vara så.
Du märker rätt snart om det är så eller ej. Inget våld ska krävas, utan enbart ett litet lätt tryck med ett finger.

PS! Om du testar, tryck inte hårt, så du åker på att byta reglaget. Ifall den nu inte ska klickas.
 
Skulle ha läst hela tråden innan jag skrev ovanstående :crysmile:

Kul att du fick ordning på den!
Nu har du en grym klippare! Dom går riktigt bra(y)
Fenomenet med varvtalet på tomgång har vi på en utav alla honda klippare vi har på jobbet med. Vi har testat både det ena och det andra, men inget har hjälpt. Den klipper dock lika bra och fungerar i övrigt lika bra som dom andra som inte har det fenomenet.
 
Årets första klippning gjordes idag. Gräsklipparn går fint och jämt i varvtalet. Treans växel var riktigt snabb :)
tack alla
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
En liten fundering, lossade kåpan som täcker drivremmen, märker då att drivremmen nöter mot växelvajern men jag kan inte se hur vajern ska dras för att inte komma i konflikt med drivremmen?
Ruckade lite på kabeln och har nu 1 cm frigång men känns nära ändå.
Närbild av en öppnad kåpa som visar en drivrem och en växelvajer nära varandra inuti en maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Drivrem som nöter mot en växelvajer inuti en maskins kåpa, med synlig slitage och begränsat utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Drivrem och växelvajer i maskin med synlig nötning och problematisk placering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
drog om kabeln, så nu är det löst =)
 
R Rolle85 skrev:
drog om kabeln, så nu är det löst =)
Det som ser ut som en illa medfaren smörjnippel bredvid ytterhöljet där det är skavt som mest, är det en smörjnippel? Isåfall sitter den där av en anledning.
 
Nej ingen smörjnippel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.