engs
Använde fjärren att styra SONOS med, frugan förstod inte sensationen i att kunna styra den med en 433-fjärr, så var tvungen att skriva av mig här. :rofl:
 
  • Gilla
Fender66 och 3 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Använde fjärren att styra SONOS med, frugan förstod inte sensationen i att kunna styra den med en 433-fjärr, så var tvungen att skriva av mig här. :rofl:
Haha det är så trist när man byggt upp världens grej men man kan inte skryta om det för sambon vill bara att det skall funka
 
  • Gilla
ducc1 och 1 till
  • Laddar…
A
Jag gillar "min" homey skarpt. Det finns så mycket mera att lägga pengar på än typ Zig-bee, z-wave eller 433mhz... Jag ser inga begränsningar med "min" homey.
 
Jag beställde en Homey nu i veckan med 20% rabatt på Kjell & Co. Ska bli mycket intressant att se hur den är jämfört med min nuvarande HC2. En av dem ska bort :D
 
  • Gilla
ducc1
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Jag beställde en Homey nu i veckan med 20% rabatt på Kjell & Co. Ska bli mycket intressant att se hur den är jämfört med min nuvarande HC2. En av dem ska bort :D
Ooo var det någon rabattkod du fick skickad till dig? Går i köptankar jag också..
 
K Kingcool skrev:
Ooo var det någon rabattkod du fick skickad till dig? Går i köptankar jag också..
Ja jag fick den på mail och den gällde bara i en enda butik mellan 16-19 den dagen. Hade beställt den ett par dagar tidigare så då passade jag på att gå dit och betala den. Jag hoppas att jag får den i mellandagarna.
 
  • Gilla
Kingcool
  • Laddar…
Hej!
Har precis beställt mig en Homey från Kjell&co nu när dom fick in den i lager igen.
Tänkte ersätta en Tellstick NET. Smidigt när enheten klarar av flera protokoll så att man slipper byta alla 433 enheter direkt.

Nu till min fundering, jag är sugen på att skaffa en inbyggd väggpanel för att kunna få temperatur info samt sätta på enheter osv osv. Någon som har ett bra tips på vad som skulle kunna funka?

Tack!
 
depalma depalma skrev:
Hej!
Har precis beställt mig en Homey från Kjell&co nu när dom fick in den i lager igen.
Tänkte ersätta en Tellstick NET. Smidigt när enheten klarar av flera protokoll så att man slipper byta alla 433 enheter direkt.

Nu till min fundering, jag är sugen på att skaffa en inbyggd väggpanel för att kunna få temperatur info samt sätta på enheter osv osv. Någon som har ett bra tips på vad som skulle kunna funka?

Tack!
Valfri surfplatta är väl enklaste sättet eller vad tänker du?
 
iSnobben iSnobben skrev:
Valfri surfplatta är väl enklaste sättet eller vad tänker du?
Jo, tänkte så jag med.... Men hur är det med screen on time osv, inbränningar mm. Blir dom inte varma? Tänkte att det kunde finnas något som var mer anpassat för att vara inbyggt i väggen.
 
depalma depalma skrev:
Jo, tänkte så jag med.... Men hur är det med screen on time osv, inbränningar mm. Blir dom inte varma? Tänkte att det kunde finnas något som var mer anpassat för att vara inbyggt i väggen.
Vi har en Huawei Androidplatta på 10” som går att ha på hela tiden. Skulle inte säga att den blir direkt varm av det, inget jag har reagerat eller tänkt på iaf. Ingen inbränning. Sen brukar vi visserligen ofta släcka skärmen på natten. Tror att det även finns appar som känner av när man är nära och då tänder skärmen men det har jag inte utforskat i dagsläget.
 
iSnobben iSnobben skrev:
Vi har en Huawei Androidplatta på 10” som går att ha på hela tiden. Skulle inte säga att den blir direkt varm av det, inget jag har reagerat eller tänkt på iaf. Ingen inbränning. Sen brukar vi visserligen ofta släcka skärmen på natten. Tror att det även finns appar som känner av när man är nära och då tänder skärmen men det har jag inte utforskat i dagsläget.
Ok, får väl se lite vad det finns infällnadsramar till.
 
Hehe jag monterade min med kardborre :)
 
iSnobben iSnobben skrev:
Hehe jag monterade min med kardborre :)
Som jag skrev i början så¨vill jag ju ha en inbyggd väggpanel, lite därför som jag undrade om det fanns något anpassat för ändamålet. ;)
 
Ett tips till alla Homeyägare och blivande är att Clas Ohlson just nu har 30% medlemsrabatt på Hue
 
iSnobben iSnobben skrev:
Vi har en Huawei Androidplatta på 10” som går att ha på hela tiden. Skulle inte säga att den blir direkt varm av det, inget jag har reagerat eller tänkt på iaf. Ingen inbränning. Sen brukar vi visserligen ofta släcka skärmen på natten. Tror att det även finns appar som känner av när man är nära och då tänder skärmen men det har jag inte utforskat i dagsläget.
Ett tips är att montera en puck till laddaren, i android går det att ställa in så den startar skärmen när den laddas. På så vis kan du styra när panelen skall vara på..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.