Odjuret skrev:
Jag har aldrig sagt att det är fel att fixa till och "homestyla" Jag tycker bara inte att man skall betala för det eftersom man inte får igen de pengarna enligt min erfarenhet.
Självklart är det lättare att sälja ett hus eller en lägenhet som är fräsch! Men det behöver ingen expert säga till mig ;)
Använd sunt förnuft, läs böcker och sök på nätet. Så blir det lika bra som en styling firma men billigare!

min åsikt har alltid varit att man skall göra jobbet själv!


hmmm klart man vill kunna inspektera alla ställen, annars blir man misstänksam.
Hur gör du när du köper en bil då?
Köper du den där bilen som är skitig och där säljaren har knäppt ett dåligt kort med mobilen eller väljer du den som är städad och fin och med bilder på hur välvårdad den är.
Det blir lite samma sak. Vet du om att bilfirmorna rekondar bilar som dom byter in innan dom säljer dom på nytt. Det gör dom för att det är lättare att sälja en bil som ser välvårdad ut.
 
Odjuret skrev:
Jag har aldrig sagt att det är fel att fixa till och "homestyla" Jag tycker bara inte att man skall betala för det eftersom man inte får igen de pengarna enligt min erfarenhet.
Självklart är det lättare att sälja ett hus eller en lägenhet som är fräsch! Men det behöver ingen expert säga till mig ;)
Använd sunt förnuft, läs böcker och sök på nätet. Så blir det lika bra som en styling firma men billigare!

min åsikt har alltid varit att man skall göra jobbet själv!


hmmm klart man vill kunna inspektera alla ställen, annars blir man misstänksam.
Inte lika bra, det kan jag lova. Men kanske tillräckligt bra.
 
mhg_3 skrev:
Nyfniken: inte låter väl mäklaren folk titta på vinden? Vid en besiktning, självklart men inte på visningen?
De visningar jag har varit på så har det varit fritt fram. Jag förutsätter faktiskt att jag åtminstone ska få kasta ett öga på takets insida om jag ska bjuda flera miljoner för en brädhög! :D
 
O
jerk skrev:
Hur gör du när du köper en bil då?
Köper du den där bilen som är skitig och där säljaren har knäppt ett dåligt kort med mobilen eller väljer du den som är städad och fin och med bilder på hur välvårdad den är.
Det blir lite samma sak. Vet du om att bilfirmorna rekondar bilar som dom byter in innan dom säljer dom på nytt. Det gör dom för att det är lättare att sälja en bil som ser välvårdad ut.
tror inte att du läste det jag skrev. läs om läs rätt
 
Redigerat:
O
En låst dörr på en visning skulle få mina varningsklockor att ringa. vill jag inspektera alla vrår ska jag få göra det. Man vill kunna göra en uppfattning om hur skicket är innan man budar
 
O
verobar skrev:
Inte lika bra, det kan jag lova. Men kanske tillräckligt bra.
Troligtvis så blir det ingen skillnad i slutpriset.
 
Odjuret skrev:
tror inte att du läste det jag skrev. läs om läs rätt
Jo jag har läst. Men jag kan svara på mitt eget påstående så att du förstår. Bilfirmorna rekondar sina inbytta bilar för att dom tjänar på det. Dom har en anställd som kostar pengar varje månad och som bara jobbar med det. Men det är pengar som dom kommit fram till att dom får igen. Tror du att dom som homestagar skulle existera om det inte gav något tillbaka. Dom vet att kunden i de flesta fall tjänar pengar på det och därför så kan dom sälja tjänsten.
 
jerk skrev:
Tror du att dom som homestagar skulle existera om det inte gav något tillbaka. Dom vet att kunden i de flesta fall tjänar pengar på det och därför så kan dom sälja tjänsten.
Jag tror iofs att homestyling lönar sig. Men jag skulle vilja påstå att de som homestylar säljer tjänsten för att det finns säljare som tror att det fungerar. Inte för att det faktiskt gör det.
 
O
jerk skrev:
Jo jag har läst. Men jag kan svara på mitt eget påstående så att du förstår. Bilfirmorna rekondar sina inbytta bilar för att dom tjänar på det. Dom har en anställd som kostar pengar varje månad och som bara jobbar med det. Men det är pengar som dom kommit fram till att dom får igen. Tror du att dom som homestagar skulle existera om det inte gav något tillbaka. Dom vet att kunden i de flesta fall tjänar pengar på det och därför så kan dom sälja tjänsten.
Tja, då verkar du ha läst väldigt galet!! Tur att du förklarar eftersom jag skriver så konstigt så att folk inte begriper det jag skriver. Så då lär jag inte heller begripa det du skriver.
dessutom så är det lite skillnad mot att rekonda en bil, och home styla, rekonden kan jämföras med att städa ditt hem ordentligt inför visningen. bilen blir mer lättsåld, kanske inte så att dom tjänar på det. samma sak med att städa ordentligt, det blir mer lättsålt men inte säkert att du tjänar på det. men de firmor som rekondar bilarna det är stora bilhandlare, där inte en människas lön spelar så stor roll. Men om du vill tro att dom verkligen anstränger sig med varje bil å tjänar massa mer pengar så är det okej för mig. personligen undviker jag bilfirmorna eftersom bilden blir så mycket dyrare där. (kanske just för att dom har en stackare som tvättar bilarna varje dag)
Sen så om jag talar av min egen erfarenhet så lönar det sig inte att betala för att styla objektet, men klart att folk tror att det fungerar, därför köper folk tjänsten. Som du hade kunnat klara av ganska bra själv!
troligtvis tillräkligt bra för att det inte skulle göra någon skillnad, men oavsett så är det nånting som är omöjligt att bevisa att det verkligen ger något, eftersom det är så mycket som spelar in.
 
Redigerat:
Odjuret skrev:
Sen så om jag talar av min egen erfarenhet så lönar det sig inte att betala för att styla objektet
Hur kan du vara så säker på det?
 
O
Det har jag redan tagit upp, tidigare i tråden.
 
Herrejisses ett sånt trams. Lättsålt = bättre betalt, fler som är intresserade = fler som lägger bud = högre pris. Alltså lönar det sig både att städa ordentligt och att styla. När man dessutom får dra av kostnaden som försäljningskostnader ihop med mäklararvodet så är det ju ingen risk att ta.

Att säga att det inte spelar någon roll är som att säga att det inte har någon betydelse hur varor och skyltning är placerad i mataffärer. Det kanske inte påverkar just "odjuret" som är enastående opåverkbar, men i det stora hela så nog fasen gör det skillnad!
 
Nej jag ger upp. Jag säger som Ingemar stenmark gjorde.

"Ingen ide att förklar för nåen som ändå inge begrip" :)
 
O
Och jag upprepar en sista gång, jag har aldrig sagt att man inte ska fixa till sin bostad innan försäljning, jag anser baserat på min erfarenhet att det inte lönar sig att betala för det. Men självklart skall man fixa innan man säljer.
Alltså, fixa = absolut; betala för det = onödigt ger inget extra.

Men som alltid det går inte att diskutera med folk som inte läser allt som skrivs.
 
Jag tror inte heller att det är särskilt vanligt att home-styling verkligen lönar sig.

Man kan göra en hel del själv, som att städa, måla om väggar/tak som går fort att fixa, kasta ut halva möblemanget så att det ser stort ut, inreda att oanvänt rum till barnkammare etc etc, och dessa timmar kan nog löna sig även om man jämför med att lägga dom på sitt vanliga jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.