Vilket skräp. Då jag inte är kvar i stugan så kopplade jag upp mig via vpn och gjorde en restart. Nu får man titta på detta meddelande tills man är tillbaka i stugan eller får ett strömavbrott.

b3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har en HC lite i min pappas stuga, installerade den och tre pluggar, avståndet är ca 10 meter till den första och en våning + 20 meter till den andra. Fungerade kanon direkt!
Han ska bara ha den för att enkelt styra lampor av och på!
 
Då är man på plats och skall göra en recovery. Hur gör man en recovery på en HCL. Hittar inget i den kortfattade manualen som följer med.
 
Lyckades göra en recovery och började om från början.

Samma sak igen
Fibaro brandvarnare batteri status försvinner efter ca 30 minuter , samma problem med båda.
Samt att temperaturen uppdateras väldigt sällan

På fuktsensor får jag meddelandet för att tempen ej är konfigurerad.

Har tagit bort enheterna och laggt till dem igen och det blir samma sak. Samt startat om HCL flera gånger.

Har bara 2-3 meter mellan enheterna och kontrollen.

Skall det vara så här knöligt att få igång det. Köpte HCL av m.nu och denna enheten var en retur.
Är den kass?
 
Jag hade skickat tillbaka den och begärt en ny, var det en retur redan innan vet du ju inte om de pillat något med den.
 
OpiMaza
Är det bara batteriprylar du har?
 
Nej, det var blandat. Men nu skall den bytas
 
Hej

Hur fungerar denna nu med 4.0 uppgraderingen, finns det många plugin nu. ?

MrDTS
 
MrDTS skrev:
Hej

Hur fungerar denna nu med 4.0 uppgraderingen, finns det många plugin nu. ?

MrDTS
finns inte 4.0 till HCL ännu
 
Hej

Ok, men den kommer väl snart ? har beställt en just, 14 dagars ångerrätt är det på den :(
är mest nyfiken vilka plugin det kommer till den, för jag har även tittat på vera edge.
Behöver koppla in en ir blaster, för att styra en luftvärme pump.

MrDTS
 
MrDTS skrev:
Hej

Ok, men den kommer väl snart ? har beställt en just, 14 dagars ångerrätt är det på den :(
är mest nyfiken vilka plugin det kommer till den, för jag har även tittat på vera edge.
Behöver koppla in en ir blaster, för att styra en luftvärme pump.

MrDTS
ingen som vet mer än fibaro, och där går det inte undan med versionerna. Så du lär nog får vänta.
 
Hej

Går det inte heller att koppla in en ir-blaster till den ?

MrDTS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.