Dan1891 Dan1891 skrev:
OK, så den allmänna uppfattningen är att Bredband2 är de värsta i detta avseende?

Vilken leverantör ska man välja då? Finns det nån med lite skam kvar i kroppen, som inte håller på så här?
Nej...
Kolla prisjakt eller annan tjänst och jämför, sedan tecknar om.
Om ett år gör du samma sak igen...
 
  • Gilla
  • Ledsen
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Det finns inget de anser "trogna kunder". Det finns bara tillfällen för att öka revenue tillfälligt. Så ser det ut och det är bara nästa kvartal som räknas. Att kunden sticker om 1 år är irrelevant för dem, allt kan hända om 1 år. Så det är bara att vara på sina tår, ringa och hota att säga upp strax innan det automatiskt förlängs. För det mesta kopplas man till "loss prevention" som kan erbjuda dig bättre deal. Annars är det bara att byta. "Trohet" är inget värt.
 
  • Ledsen
Dan1891
  • Laddar…
Fick svar från Bredband2 idag på mitt mail, och de kunde fixa samma pris som för nya kunder, om jag band mig i 12 månader, så det gjorde jag. Se'n blir det väl samma visa igen efter dessa 12 månader....
Jösses vilket kasst upplägg de har...

Anledningen till att jag valde att ha kvar Bredband2 är att det faktiskt har funkat väldigt bra, aldrig avbrott och bra hastighet.
Och de verkar inte heller blocka vissa adresser som en del andra.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Hade Telia i 20 år men när de smyghöjde hela tiden och det till slut kändes obra så ringde jag dem.

Olika alternativ lades fram som gick ut på att vilseleda mig. Jag blev märkbart arg och då helt plötsligt kunde jag erbjudas lägre pris. Dock inte 349 kr för 100/100 som Telenor kunde erbjuda.

Efter att jag tackade för mig och precis skulle lägga på så kom det helt plötsligt 100/100 för 389 kr som alternativ.

Men då var jag så arg och irriterad så jag sa tack och hej till Telia. Telenor 100/100 fick det bli för 349 kr/år under ett år. Hastighet som räcker för mig och en ny router gratis som sprider wifi på ett helt annat sätt än den gamla routern från Telia.
 
Bo00 Bo00 skrev:
Hade Telia i 20 år men när de smyghöjde hela tiden och det till slut kändes obra så ringde jag dem.

Olika alternativ lades fram som gick ut på att vilseleda mig. Jag blev märkbart arg och då helt plötsligt kunde jag erbjudas lägre pris. Dock inte 349 kr för 100/100 som Telenor kunde erbjuda.

Efter att jag tackade för mig och precis skulle lägga på så kom det helt plötsligt 100/100 för 389 kr som alternativ.

Men då var jag så arg och irriterad så jag sa tack och hej till Telia. Telenor 100/100 fick det bli för 349 kr/år under ett år. Hastighet som räcker för mig och en ny router gratis som sprider wifi på ett helt annat sätt än den gamla routern från Telia.
349kr/år i ett år är ju aldrig fel. 👍
 
  • Gilla
Bo00
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.