sventable skrev:
Min granne har kränzle den läckte värre än värsta nilfisken efter ett par månader.. Visst han fick den vidgjord men nöjd va han inte..
Låter ju inte bra, innan jag köpte min så lusläste jag på nätet och det var svårt att hitta någon som var missnöjd med sin Kränzle.
 
Nimajneb skrev:
hmm, risken är väl att det blir såhär då när man tvättar bilen om den ska spruta ut 36m3 i timmen
[bild]
Se där. Tryckfelsnisse har varit framme ;-)

Men jag har ändå rätt. 600l/ minut är ju faktiskt helt Ok. Till och med mer än ok :)
 
jojjeblom skrev:
Låter ju inte bra, innan jag köpte min så lusläste jag på nätet och det var svårt att hitta någon som var missnöjd med sin Kränzle.
Ja men det är också den enda jag vet så vanligt är det nog inte.
 
Är det ställbart tryck på nämnda Kräntzle?
 
Martin_B
sventable skrev:
Min granne har kränzle den läckte värre än värsta nilfisken efter ett par månader.. Visst han fick den vidgjord men nöjd va han inte..
Låter som en Kärcher :D ...om de har man ju läst att de sprutar på alla j*vla ställen förutom vid sprutmunstycket :up:
 
Martin_B
hantverkare1 skrev:
Är det ställbart tryck på nämnda Kräntzle?
Jadå, det är det :)
 
Martin_B skrev:
Låter som en Kärcher :D ...om de har man ju läst att de sprutar på alla j*vla ställen förutom vid sprutmunstycket :up:
Tyvärr kan också kränzles konsumentmaskiner läcka. Dom är inte byggda som deras dyrare tvättar.
 
Martin_B
sventable skrev:
Tyvärr kan också kränzles konsumentmaskiner läcka. Dom är inte byggda som deras dyrare tvättar.
Jo det är ju det de skall vara, alltså byggda som de dyrare. Alla deras maskiner skall hålla samma höga kvalité med samma sorts delar (de som även passar i dyrare maskiner). Det enda som skall skilja de åt är ju prestandan. Dvs mindre maskiner för hemmabruk, mellanstora maskiner och riktigt stora maskiner. Samt allt möjligt däremellan. Men för övrigt skall deras högtryckstvättar hålla exakt samma höga kvalité rakt igenom. De valde ju den vägen istället för att göra som vissa andra tillverkare som gick ner i kvalité för att kunna hålla nere priserna. Kränzle säljer sina maskiner lite dyrare, men så får man högsta kvalité också! :)
Sedan så finns naturligtvis måndagsex hos alla tillverkare. En Rolls Royce lär ju också kunna krångla om man har otur.
 
Tacka vet jag 3-fas 200 bar och 15 lpm. Med turbomunstycke så händer lite iafl. :D
(Sorry, kunde inte låta bli ;))
 
Martin_B
parkway skrev:
Tacka vet jag 3-fas 200 bar och 15 lpm. Med turbomunstycke så händer lite iafl. :D
(Sorry, kunde inte låta bli ;))
Märke & modell? Jovisst, det är säkert fina maskiner. Men så väger den väl därefter också plus att man måste ha 3-fasuttag.
Annars kan man ju hyra en med sådär 250bar och 30l/min ...eller varför inte köpa en för skojs skull? :D ...risken är väl bara att den kan komma att bli stående i garaget då den är för jobbig att dra fram när man skall spola rent 3 kvadrat trappor eller något sådant där löjligt smått :D
 
Jo det är ingen lättviktare ska erkännas men den går på hjul och har 23m slang så den står still i garaget inkopplad och så drar jag bara ut slangen när jag tvättar bilen som är det vanligaste jag gör med den. Men annars så är den inte så besvärlig att flytta faktiskt. Men 3-fasuttag krävs ju såklart. Den är såld under märket Foma en gång i tiden men det är bara märket motorn är en standard 5,5 kw och pumpen en vanlig standardpump från Italien av märket Faip.
Har haft den ca 15-20 år iafl och har fått byta bypassventilen en gång. Om jag skulle köpa en i dagsläget så skulle jag nog inte lägga så mycket pengar på det som en likvärdig skulle kosta. Vet inte om man hittar någon under 10k.
 
På jobbet kör jag 200 bar och 106 lpm. Pris i runda slängar 3.200.000 kr men då får man med lite annat på köpet också...
 
parkway skrev:
På jobbet kör jag 200 bar och 106 lpm. Pris i runda slängar 3.200.000 kr men då får man med lite annat på köpet också...
Vad använder man det till? Brandbil?
 
Har en kränzle som jag ägt i 2 år. Kan väl inte direkt skryta om den. Den funkar ok. Men tycker min kompis nilfisk är bättre.
 
Hantverkare1: Spolbil (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.