M
Haha va fan? (#14, #15) :wow:

@TS: jag har något minne av att det ligger på runt 12L per minut ungefär. Vad får du ut?
 
bjornligan skrev:
Då är det 100 liter i badkaret. Om 3 hästar dricker det på 2 dagar. Hur många liter dricker en häst per dygn
Haha precis som i matteboken från lågstadiet 😂😂😂
 
Hähähä, off topic:

Det har hänt ett par gånger att jag glömt att stänga av vattnet när jag börjar fylla badkaret på kvällen.
På morgonen/förmiddagen när jag upptäckt detta, har jag sett att ca 7 kubikmeter har gått åt.
Ja, vi borde ha ankor också :)

Någon som vill räkna på flödet?
 
M
KnockOnWood skrev:
Hähähä, off topic:

Det har hänt ett par gånger att jag glömt att stänga av vattnet när jag börjar fylla badkaret på kvällen.
På morgonen/förmiddagen när jag upptäckt detta, har jag sett att ca 7 kubikmeter har gått åt.
Ja, vi borde ha ankor också :)

Någon som vill räkna på flödet?
Om vi utgår från att du spolar i 12 timmar så flödar det mellan tummen och pekfingret 9,72222 liter per minut vilket kostar dig med ett elpris på 1,1:- (totti) och en pump på 750W ca 9,90:- för alltihop men då får ju kossorna en lerinpackning på köpet vilket annars kostar 499:- per kossa på närmsta spa vilket gör att du i slutänden faktiskt sparade 1986,1:-
 
Marcussjogren skrev:
Om vi utgår från att du spolar i 12 timmar så flödar det mellan tummen och pekfingret 9,72222 liter per minut vilket kostar dig med ett elpris på 1,1:- (totti) och en pump på 750W ca 9,90:- för alltihop men då får ju kossorna en lerinpackning på köpet vilket annars kostar 499:- per kossa på närmsta spa vilket gör att du i slutänden faktiskt sparade 1986,1:-
Bra uträkning, men stämmer inte riktigt med verkligheten :)

Jag har vatten från kommunen, så det kostar 6 kr x 7 m3 = 42 kr att slarva med vattnet en natt.
Och kossorna går aldrig på spa, så där finns inget att spara.
(Förutom att de aldrig lägger sig och idisslar i vattenpölarna heller)

Här är de små sötnosarna, rasen är Limousin (hon till höger är min fru):

Limousinkor i hage med kvinna som ger en ko vatten, omgivna av grönt gräs och blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hybridnyckel och 1 till
  • Laddar…
M
KnockOnWood skrev:
Bra uträkning, men stämmer inte riktigt med verkligheten :)

Jag har vatten från kommunen, så det kostar 6 kr x 7 m3 = 42 kr att slarva med vattnet en natt.
Och kossorna går aldrig på spa, så där finns inget att spara.
(Förutom att de aldrig lägger sig och idisslar i vattenpölarna heller)

Här är de små sötnosarna, rasen är Limousin (hon till höger är min fru):

[bild]
Ah typiskt - jag gjorde allt jag kunde för att skapa en glädjekalkyl av eländet :)

Tack för förtydligandet av bilden, var först lite osäker på vem som var vem! 😂
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.