Göran.W
el_richard skrev:
ha ha jag vinner!!!!

ligger på ca 32.000 kw per år...
Nä du jag vinner med 22 000 kw\h i hushålls el.
Sug på den:D
Totalen ligger på lite drygt 27 000 kw\h
 
Redigerat:
mycke_nu skrev:
Är du säker på det? Går den kontinuerligt borde det snarare vara det dubbla.



Vi hade samma förbrukning i juni exklusive varmvatten. Finns ju även cirkualtionspumpar etc som står och snurrar, många bäckar små..

jag mätte pumpen med mätare under 2 veckor och då blev det ungefär 150kwh, men det har ju inte varit kallt än heller, sen är den liten 890w max...

det finns inga elpatroner eller varmvattenberedare, inga element eller frostvakter,
nu har jag mätt upp all elektronik med mätare, 2 datorer, tv, stereo, parabol, laptop och fick knappt 600w förbrukning, vilket i sin tur ger runt 110kwh i månaden om de går 6 timmar varje dag, vilket de inte riktigt gör, cirk pumpen drar 30kwh i månaden, så jag tycker det är en bit kvar till 750kwh.
 
Hur är det med ytterbelysning? Inte ovanligt att det sitter ett helt gäng med 50W halogen i t.ex. takfoten. Har man 10st á 50W som går på skymningsrelä och då lyser kanske några tusen timmar per år blir ju bara det kanske 1500 kWh...
 
OK, gör så här:

750 kWh/m betyder 1 kW i genomsnittlig belastning. Gå och titta på elmätaren då och då. Snurrar/blinkar mätaren som en galning så skruva ur / stäng av säkringar tills mätaren lugnar ner sig. Sedan är du storförbrukaren på spåren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.