T
ChrisseE skrev:
Prima före innan du spacklar annars bubblar sig pappen!
Hehe....där är ju ingen papp kvar:x

Spackla med fixet istället!
 
Jag antar att du rivit bort det yttersta skicktet på pappen, alltså den ljusgrå ytan så att papperet delaminerat och det är brun papp kvar på skivan? Den bruna pappen sitter limmad på gipset i skivan och primar du den så finns ingen risk att något händer. Fixet biter sig fast i det hur bra som helst. Alltså, enligt mitt sätt att se det så är det sjukt mycket extrajobb att byta skivan. Jag hade kört fix direkt på den obehandlade bruna pappen som sitter kvar på skivan (om det nu är så) I det fallet det bara är rå gips kvar och ingen papp alls så hade jag dragit ut ett tunt lager gypsum gipsspackel och sen kaklat rakt över...

edit: Såg nu att det inte var någon papp kvar. Då hade jag kört gypsum först, sen sätta plattorna på det med vanligt fix...
 
tank77 skrev:
Hehe....där är ju ingen papp kvar:x

Spackla med fixet istället!
Alltså drar man bort tapeten så att delar av pappen från gipsskivan försvinner blir pappen delaminerad vid kanterna och dom bruna papplagren som är under det ljusa ytskiktpappen bubblar sig i kontakt med sandspackel! Jag skulle gjort som föregående talare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.