Jag ska ha rör till att bygga möbler. Söker inte efter rör i EXAKTA längder utan typ i normala längder, Såg en del rör i USA där det finns standard längder mellan 10cm till 1 meter i olika former.
 
  • Gilla
UlfPersson
  • Laddar…
Detta är nu det bästa alternativet jag har hittat. att köpa utomlands men jag föredrar att inte behöva vänta 2 veckor samt att inte få klämma o känna på grejerna.
 
  • Industriella rörbordsben i metall från DIY Cartel, visar flänsar och gängade rör på Amazon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Brokkr Brokkr skrev:
Detta är nu det bästa alternativet jag har hittat. att köpa utomlands men jag föredrar att inte behöva vänta 2 veckor samt att inte få klämma o känna på grejerna.
Fast om du redan letat i 4 månader vad är då 2 veckor?
Men en rörmokare eller mekanisk verkstad borde väl kunna ha det där?
 
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
R
Montano
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Marike
Förstår inte problemet. Finns ju många som säljer rör och flänsar. Rinkaby är ju känd för att sälja billigt, vill man ha det billigare kan man ju fråga någon grossist, men då får det nog vara lite kvantitet.
Har man tur och är lite flexibel vad gäller utformningen kan kanske en skrotfirma hjälpa till,då brukar kilopris + någon % gälla.
 
Om du läst så hade du sett att problemet är att det inte finns färdiggängade rör ;)
 
TS frågar efter blåarör men vill inte köpa på rinkaby för att de är blå....
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Rörbomber verkar vara den vanligaste användningen av sådana rör nuförtiden. :)
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Min första tanke när jag läste rubriken var att TS ville slå världen med häpnad.;)

Tecknad figur med högt lyft klubba och pratbubbla "Med ett sånt färrör slår man hela världen med häpnad!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-MH- och 9 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Och min första tanke var att företrädare för ett visst politiskt parti hade hittat till byggahus.
 
  • Gilla
  • Haha
likblek och 10 till
  • Laddar…
Om du syftar på en skandal som i allmänhet kopplas till järnrör så får jag nog göra dig besviken. Det fanns inga järnrör involverade i den händelsen.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Nej, byggnadsställningsskandalen hade nog varit mer rätt, men lurigare att göra rubrik av det ordet...
 
Vad var ställningsrören gjorda av då?
 
Aluminium.
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nej, byggnadsställningsskandalen hade nog varit mer rätt, men lurigare att göra rubrik av det ordet...
Samma sak med ”Järnrörs-Daniel” i Baren. Han drämde väl till någon med ett moppskaft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.